Adrian Marin, Generali: Lipsa de maturitate in piata de asigurari, derivata dintr-un oportunism de vanzare, concentrat pe RCA

Piata de asigurari din Romania a inregistrat in anul 2016 un total al primelor brute subscrise, cumulat pe societati de asigurare, de 10,05 miliarde de lei, in crestere cu 10% comparativ cu anul precedent. Segmentul de asigurari generale a inregistrat o crestere de 11%, la 7,71 miliarde de lei, comparativ cu 2015, iar segmentul de asigurari de viata a cunoscut un avans de 6,7%, la 1,66 miliarde de lei. "Daca privim din perspectiva cifrelor, in mod cert maturizarea pietei de asigurari ramane un deziderat. Cel mai elocvent exemplu in acest sens este reprezentat de ponderea scazuta a asigurarilor de viata, care in tarile dezvoltate genereaza undeva la 50% din totalul subscrierilor si sunt un etalon pentru modul cum oamenii constientizeaza de fapt utilitatea unei asigurari", apreciaza Adrian Marin, CEO Generali Romania.

"Lipsa de maturitate este derivata si dintr-un oarecare oportunism al procesului de vanzare, concentrat pe RCA, lucru ce se intampla pentru ca, in primul rand, este o polita obligatorie aleasa preponderent pe criteriul pretului si, in al doilea rand, incheierea efectiva a politei este simpla si nu necesita mult timp. Pe de alta parte, riscurile pe care noi, ca asiguratori, le preluam pritr-un „simplu RCA”, sunt considerabile si au impins intreaga piata catre pierderi timp de 10 ani consecutivi", spune Adrian Marin (foto).

Totusi, "nici o piata preponderent auto nu este de condamnat, atat timp cat ea este echilibrata, serviciile sunt pe masura si oamenii inteleg de ce cumpara aceste asigurari. In acelasi timp, daca privim din perspectiva ofertei de produse, atunci nu cred ca suntem cu nimic mai prejos decat pietele dezvoltate. Solutiile exista sau se pot construi, cu conditia sa existe si cerere", mai spune seful Generali Romania.

Un alt aspect pozitiv, in opinia sa, este dat de catre dezvoltarea foarte buna a canalelor de distributie, cu referire la brokeri in mod special, care si-au construit retele foarte performante si extinse, cu acces la o gama foarte larga de clienti si sunt capabile sa genereze crestere pe toate liniile de asigurare.

RCA-ul ramane punctul nevralgic al pietei

"La capitolul amenintari, as puncta momentele de instabilitate legislativa sau alte interventii de natura a perturba semnificativ activitatea normala care nu mai dorim sa se repete. Si aici ma refer in special la momentul plafonarii tarifelor. Desigur, au fost si alte aspecte, insa niciunul atat de brutal si cu efecte inca greu de cuantificat", apreciaza Adrian Marin.

Citeste si:
Viitor sumbru pentru brokerii de asigurari: comisioanele RCA,...
Perpective sumbre pentru...

In acelasi timp, seful Generali Romania considera ca RCA-ul ramane punctul nevralgic al pietei si este nevoie de multa atentie si responsabilitate din partea tuturor partilor implicate pentru a-l stabiliza si a-l face sustenabil.

Pe de cealalta parte, "cea mai mare oportunitate este data de evolutia economica pozitiva care stimuleaza cererea de asigurari. De asemenea, putem mentiona deschiderea consumatorilor catre nou, dar aici provocarea noastra este de a sti sa le raspundem asteptarilor conform noilor lor standarde: produse pe inteles, usor accesibile si servicii ireprosabile. Am mai putea aminti la capitolul oportunitati si segmentul de sanatate, unde au fost consemnate cresteri substantiale in ultimii ani. Este insa un segment care are nevoie de o mai buna promovare", conchide Adrian Marin.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
ASF: Asiguratorii nu sunt obligati sa vanda RCA. Sunt liberi sa vanda doar facultative
Setari Cookie-uri