Cele mai dinamice produse de asigurare in acest an au fost beneficiile extrasalariale pentru angajati, precum asigurarile de sanatate sau pensiile private, in cadrul portofoliului Marsh Broker, evolutie destul de accentuata si la nivelul intregii piete de asigurari, potrivit lui Cristian Fugaciu, directorul general al companiei de brokeraj. "Cresterile de 50% declarate de catre companiile de asigurari sunt reale pe segmentul de asigurari de sanatate. La noi, avansul se situeaza undeva intre 30 si 40%. Aceasta evolutie este sustinuta de o cerere foarte ridicata din partea companiilor, ai caror angajati si-au schimbat mentalitatea in ultimii ani si care incep sa fie constienti de faptul ca atat pensia privata, cat si asigurarea de sanatate constituie un beneficiu real care ii scuteste de cheltueili personale foarte mari. Ei acorda o importanta mai mare asigurarii de sanatate, ca beneficiu oferit de companie, in momentul angajarii", spune seful Marsh Broker.

"Piata de asigurari de sanatate creste, in momentul de fata, datorita produselor corporate, in conditiile in care produsele de retail nu sunt inca suficient de dezvoltate si de atractive pentru populatie, pentru ca pretul este inca destul de ridicat. Dar, la nivel de companii, fiind vorba despre o distributie a riscului pe numarul de angajati si de un grup mai mare, acolo produsele sunt foarte competitive. Toata lumea cunoaste faptul ca starea de sanatate a populatiei nu este cea mai buna, iar serviciile oferite de sistemul public de sanatate nu sunt cele mai atractive. Aceasta lipsa resimtita este tot mai acoperita prin asigurarile de sanatate de grup", afirma Cristian Fugaciu (foto).

In opinia sa, tendinta in randul angajatorilor din Romania este de a pune tot mai mare accent pe asigurari de sanatate ca beneficii extra-salariale, in contextul in care exista o "concurenta intre companii din diferite sectoare, de a atrage anagajati din ce in ce mai calificati. Devine din ce in ce mai dificil sa atragi un angajat de la un concurent de-al tau, daca tu ii oferi beneficii extra-salarile mai putin acoperitoare pentru nevoile sala. In plus, daca planul tau de beneficii este mai bun, decat cel pe care il oferea celalalt angajator, poti sa atragi mai multi angajati si poti sa cresti retentia celor existenti, iar in plus sporeste si sanatatea fortei de munca si scade absenteismul, deoarece oamenii devin si au o implicatie suplimentara".

Seful Marsh adauga ca, in clasamentul celor mai mari 20 de companii din Romania, in functie de nivelul business-ului, 17 ofera deja agajatilor asigurari de sanatate. "Sunt, intr-adevar, anumite domenii cu deschidere mai mare catre asigurari de sanatate, altele care le urmeaza, dar exista o tendinta care se remarca din ce in ce mai mult la nivelul beneficiilor extra-salariale".

Sabiile inca se mai ascut intre asigurari de sanatate si abonamente medicale

"Asigurarile de sanatate consituie o directie strategica pentru Marsh Romania si, de aceea, ne-am propus o crestere de circa 30% a volumului de prime intermediate pe acest segment in 2017", spune Cristian Fugaciu. Brokerul Marsh a intermediat in 2016 prime brute, pe toate categoriile de asigurari, in valoare de 396 milioane de lei, integral pe segmentul corporate. In primul trimestru din acest an, compania a intermediat prime de asigurari in suma totala de 122 milioane de lei, in crestere cu 8% fata de acceasi perioada a anului trecut.

Cu o cota din piata locala de brokeraj in asigurari de 7,55%, potrivit datelor aferente primului trimestru al anului in curs, comunicate de ASF, structura portofoliului de prime intermediate de Marsh arata astfel: circa 35% asigurari auto (CASCO si RCA), circa 20% asigurari property, in timp ce diferenta pana la 100% este data de alte tipuri de asigurari dedicate companiilor, inclusiv beneficii extrasalariale pentru angajati (asigurari de sanatate si asigurari de viata).

"S-a discutat foarte mult, in ultimii ani, despre reforma in sanatate, dar mai sunt lucuri de rezolvat in aceasta directie. Asigurarile de sanatate sunt complementare serviciilor medicale oferite in sistemul de Stat. Acestea ar trebui sa functioneze impreuna, dar, in acelasi timp, sa fie foarte clar ce beneficii ofera atat sistemul public, cat si cel privat. Si angajatorii, la randul lor, au un buget limitat si trebuie sa ofere cel putin un beneficiu extra-salarial pentru angajati, iar, in mod clar, beneficiul momentului preferat de angajatoi si de angajati este reprezentat de asigurarile de sanatate", spune Cristian Fugaciu.

In opinia sa, din cauza concurentei artificiale cu abonamentele de sanatate oferite de catre clinicile medicale private, angajatorii romanii au fost reticenti initial sa treaca pe asigurari de sanatate. Acestia solicitau un pret egal sau chiar mai mic, astfel incat sa intre pe acelasi buget, care era deja era foarte redus din cauza pretului scazut al abonamentelor. "Atunci a fost un efort din partea asiguratorilor care si-au asumat pierderi tocmai pentru a intra si a fi prezenti in aceasta piata. Acum, insa, preturile asigurarilor de sanatate au tendinta de a creste, deoarece serviciile sunt mai bune, exista si inflatie medicala, iar gradul de consum (al serviciilor acoperite de asigurare) este in crestere".

Marsh: Abonamentele medicale creeaza un conflict de interese pentru clinici

"Relatia, intr-o piata dezvoltata, este urmatoare: clinicile si spitalele presteaza servicii medicale, iar alte institutii, in principal asiguratorii, finanteaza serviciile medicale oferite pacientilor. In conditii de normalitate, aceasta colaborare este foarte stransa. La noi exista o situatie putin aparte, pentru ca abonamentele medicale inca mai concureaza si in prezent cu asigurarile de sanatate. In mod normal, furnizorii ar trebui sa presteze doar servicii medicale iar asiguratorii sa le deconteze. Acum, exista un conflict de interese, pentru ca furnizorii de servicii medicale, clinicile private, sunt intr-o dubla ipostaza: finanteaza serviciile medicale pentru pacienti, din abonamente, dar au si posibilitatea sa controleze accesul pacientilor la acestea", spune Cristian Fugaciu.

Seful Marsh argumenteaza ca abonamentele medicale functioneaza propriu-zis ca o asigurare, desi nu sunt reglementate prin lege, asa cum este cazul serviciilor medicale de Stat sau a asigurarilor de sanatate private. El adauga ca, de regula, in schimbul unor abonamente medicale ieftine, angajatul beneficiaza doar de consultatii si eventual diagnostic, nu si de spitalizare si tratamente, precum in cazul asigurarilor de sanatate.

"Daca o clinica incaseaza banii si presteaza servicii, in acelasi timp, interesul acesteia va fi sa presteze cat mai putin, indiferent de nevile abonatului, altfel apare astfel o presiune pe costuri. Pe de o parte, trebuie sa mearga cu pretul in jos, iar pe de alta parte, trebuie sa dea niste servicii bune clientilor, care sa nu tina cont de pretul platit pe abonamentul medical, ci de starea de sanatate a oamenilor. Aici apare conflictul de interese", spune Cristian Fugaciu.

Piata asigurarilor din Romania a inregistrat in primul trimestru al anului 2017 un total al primelor brute subscrise, cumulat pentru societati de asigurare si sucursale, de 2,73 miliarde de lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Marsh Broker este lider in clasamentul intermediarilor, in perioada mentionata, cu o cota de piata de 7,55%, potrivit ASF, dintr-un numar total de 316 brokeri activi in piata de asigurari.

Valoarea primelor intermediate pentru asigurari generale si asigurari de viata de catre toti bokerii de asigurari, in intervalul mentionat, a fost de 1,6 miliarde de lei, in crestere fata de aceeasi perioada a anului 2016 cu 4,94%. Drept urmare, brokerii de asigurare au intermediat 63,00% din volumul total al primelor subscrise de asiguratori pentru cele doua categorii de asigurare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri