Primul pas in afaceri l-a facut in 1990, cand a inceput sa deseneze sigla, pe o planseta de desen tehnic, pentru firma ce avea sa devina una din cele mai importante de pe piata IT&C.

"Practic ma platea statul si eu chiuleam pentru a face sigla firmei mele. Eram angajat la IOR 2, la centrul de proiectare, unde faceam proiectare, pentru scule si dispozitive verificatoare, pentru aparate foto, dar mai mult pe metalurgie si masa plastica", isi aminteste Cornel Giurgea, presedintele CA la CG&GC.

Ideea de a o lua pe cont propriu i-a venit atunci cand a vazut cat de slabi sunt directorii care conduceau firma. Practic, l-au motivat sa-si deschida propria sa afacere.

"Nu aveau nici o viziune asupra viitorului, toate produsele fabricate erau depasite tehnologic, si arondate unor industrii care nu mai puteau primii bani de la buget. Cu toate ca erau patentate dupa nemti, pana le-am scos noi erau deja depasite tehnologic", spune Cornel Giurgea.

Pentru ca firma pierdea produsele unu cate unu si nu era nici o deschidere catre nici o piata, Cornel Giurgea a simtit ca societatea era falimentara si nu putea sa stea si sa se plafoneze la intreprinderea de stat.

Nu a avut nevoie neaparat de capital, ci mai mult de curaj, si de cunostinte, a pornit la drum cu aproximativ 10.000 de lei, cand salariul era de peste 2.000 de lei.

La inceput, CG&GC a fost o asociatie familiala, iar prima activitate pe care a desfasurat-o a fost de vanzare de calculatoare si copiatoare pe care le importa din Ungaria, pentru ca era mai aproape de Romania.

Activitatea era destul de profitabila pentru ca adaosul comercial era imens fata de cel pe care poti sa-l practici acum, precizeaza Cornel Giurgea.

Pe parcurs firma s-a dezvoltat, au inceput sa vanda mai multe tipuri de copiatoare, si cu ocazia asta au constatat ca unul dintre modele nu a creat nici o problema la service, sau fata de clienti.

"A fost primul copiator vandut, era un Toshiba foarte fiabil, care exista si acum, de altfel l-am rascumparat de la client, dandu-i unul nou" , spune Cornel Giurgea.

Copiatorul acesta a avut un rol foarte important in dezvoltarea firmei CG&GC, astfel compania s-a orientat catre acest brand si a incercat sa intre in relatii cu Toshiba.

Au fost preluati de reprezentanta din Ungaria, devenind distribuitori in Romania, iar acest lucru a insemnat training si sustinere financiara.

Dupa cativa ani de la infiintarea firmei au fost descoperiti de o delegatie a companiei Toshiba din Germania si Ungaria care a venit pentru o expozitie in Romania.

"Au vazut standul Toshiba fara ca ei sa stie ca exista o reprezentanta in Romania, le-au placut modul de lucru, faptul ca deja aveam un departament de service creat, si practic a urmat si sustinerea in logistica" , isi aminteste Cornel Giurgea.

Acum, dupa mai bine de 15 ani de business, CG&GC inseamna un grup de patru companii: CG&GC Intelligent Technolgy, CG&GC Leasing, OnLineMedia si Centrul de Competenta IT&C Edutech, ce numara nu mai putin de 180 de angajati in 15 agentii.

Fiecare firma are rolul ei, una face import, OnLineMedia este in zona libera Giurgiu si beneficiaza de niste facilitati fiscale legale, puncteaza Cornel Giurgea.

CG&GC a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro, iar pana la sfarsitul anului acesta estimam o cifra de afaceri de 19 milioane de euro.

Prin intermediul firmelor membre, grupul CG&GC ofera servicii de consultanta si expertiza in domeniile: management de proiect, asistenta tehnica, achizitie de echipamente pentru birou, dezvoltare si implememtare de aplicatii software, servicii de leasing si finantare.

In 2001 firma a primit titlul de cea mai buna retea nationala de dealeri Connex.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri