Agentia de turism Eximtur Cluj, numarul doi la nivel national, si-a majorat cifra de afaceri cu 2% anul trecut, pana la 115,7 milioane lei (27,4 mil. euro), chiar daca vanzarile pachetelor interne au scazut cu 20%. Principalele segmente care au crescut fata de anul precedent au fost turismul de business si cel extern, scrie Mediafax.
"Cifra de afaceri a crescut cu 2%, de la 113,3 milioane lei in 2009 la 115,68 milioane lei anul trecut. Am avut o crestere de 10% la turismul de business si la ticketing, o majorare de 5% la turismul extern si o scadere de 20% la turismul intern", a declarat Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.

Ea a adaugat ca incepand din luna octombrie a anului trecut s-a constatat o "revenire solida" a turismului de business si a vanzarii de bilete de avion.

Tendinta se mentine si pentru inceputul acestui an, cele doua catergorii de turism inregistrand, in cazul agentiei clujene, o crestere de 20% in luna ianuarie.

De asemenea, plecarile turistilor romani in strainatate au inregistrat in ianuarie 2011 o crestere cu 15%, comparativ cu luna similara a anului trecut.

"Vanzarile de bilete de avion si-au revenit datorita diminuarii crizei economice in strainatate. Daca mesajele care vin din zona politica sunt bune, ne putem astepta pentru acest an la cresteri de 5-15% ale afacerilor agentiilor de turism", a spus Morariu.

Firma are 14 agentii proprii, ultima dintre ele fiind deschisa in vara anului trecut la Constanta. In luna ianuarie a acestui an au fost deschise si primele doua agentii cu franciza Eximtur, la Medias si Iasi.

Agentia a avut anul trecut circa 200.000 de clienti, in crestere cu 10% fata de anul precedent. In schimb, valoarea pachetelor cumparate s-a redus comparativ cu anul 2010.

Lucia Morariu crede ca, odata cu evenimentele politice din nordul Africii, va creste presiunea pe celelalte destinatii, ceea ce va duce la majorari ale tarifelor sau la reducerea numarului ofertelor speciale si la inlocuirea acestora de catre turoperatori cu cele de tip catalog.

Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere al cifrei de afaceri inregistrate in 2009, la o diferenta de 8 milioane de lei de primul loc, agentia Heppy Tour.

Pe locul al treilea s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei in 2009, urmata de Marshal Turism (66,1 milioane lei) si Accent Travel & Events (57,5 milioane de lei).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri