In schimb, turismul intern a scazut cu 20%, Lucia Morariu explicind declinul, printre altele, prin disparitia tichetelor de vacanta si diminuarea pachetelor oferite de sindicate membrilor.
"Majorarile inregistrate in turismul extern se datoreaza pe de o parte cresterii generale a cererii romanilor pentru destinatii in strainatate si, pe de alta parte, schimbarii conceptuale a portalului agentiei", a spus Morariu.
Turcia reprezinta 27% din vanzarile externe ale companiei si cererea pentru aceasta tara a crescut cu 26% in primul semestru, Grecia ocupa 15% din incasarile din vacante externe, iar cererea s-a majorat cu 44%, in timp ce pentru Spania cererea a crescut cu 152%, pentru Bulgaria cu 71%, cu 87% pentru Italia si cu 55% pentru vacantele in Franta.
"Tinand cont ca prima perioada a anului este cea mai buna pentru o agentie de turism, daca incheiem anul 2011 cu un puls de 15% va fi foarte bine", a mai spus proprietara agentiei.
Eximtur si-a majorat cifra de afaceri cu 2% anul trecut, pana la 115,7 milioane lei, chiar daca vanzarile pachetelor interne au scazut cu 20%, principalele segmente care au crescut fata de anul precedent fiind turismul de business si cel extern.
Firma are 14 agentii proprii, ultima dintre ele fiind deschisa in vara anului trecut la Constanta. In luna ianuarie a acestui an au fost deschise si primele doua agentii cu franciza Eximtur, la Medias si Iasi.
Agentia a avut anul trecut circa 200.000 de clienti, in crestere cu 10% fata de anul precedent. In schimb, valoarea pachetelor cumparate s-a redus comparativ cu anul 2010.
Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere al cifrei de afaceri inregistrate in 2009, la o diferenta de 8 milioane de lei de locul 1, agentia Happy Tour.
Pe locul 3 s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei in 2009, urmata de Marshal Turism (66,1 milioane lei) si Accent Travel & Events (57,5 milioane de lei).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: