Circuitul turistic “rosu”, legat de urmele comunismului si ale dictaturii, la care se gandesc oficialii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului s-ar putea dovedi un proiect de succes, daca va fi realizat si promovat in stransa colaborare cu companiile private din domeniu, sustin principalii jucatori de pe piata interna de profil.
Ministrul Elena Udrea a declarat ca pregateste un circuit turistic pe tema dictaturii comuniste. Scornicesti- locul in care s-a nascut fostul dictator, balconul Comitetului Central al Partidului Comunist Roman unde Ceausescu a tinut ultimul discurs, inchisoarea de la Doftana in care a petrecut aproximativ doi ani si unitatea militara de la Targoviste in care a fost impuscat sunt cateva dintre zonele pe care ministrului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) vrea sa le introduca in traseul care sa le prezinte celor interesati detalii despre viata lui Nicolae Ceausescu.

“Este un proiect interesant. Ideea nu e rea, e chiar una atractiva. In general, oamenii sunt interesati de astfel de obiective. Suna interesant sa vizitam casele lui Ceasescu”, a declarat poroprietarul agentiei de turism Paralela 45, Alin Burcea.

Proprietarul agentiei Eximtur, Lucia Morariu, crede ca si Romania ar trebui sa realizeze un astfel de traseu turistic, dupa modelul altor state. “Nu agreez ideea de a vorbi laudativ de Ceasescu, insa si in alte tari sunt valorizate astfel de personaje chiar daca sunt personaje negative”, a spus Morariu. [Citeste aici mai multe declaratii ale jucatorilor din turism]

Stefan Liute, cofondator si director de strategie al Grapefruit, una dintre cele mai mari companii de branding de pe piata locala, crede ca ideea ministrului Elena Udrea s-ar putea transforma intr-un succes, mai ales ca traseele turistice nu ar putea fi oferite in nicio alta destinatie din lume.

“E firesc sa ne asumam propria istorie si personajele ei ilustre. Trebuie doar s-o facem fara a cadea in kitsch sau derizoriu. Printre avantaje as include unicitatea si notorietatea subiectului. Nu trebuie sa investim niciun cent in a face numele fostului dictator cunoscut in lume. Dezavantajul principal este riscul de formare sau intarire a unor asocieri negative despre Romania, cum ar fi saracia, pesimismul si «intunericul» in general”, explica Stefan Liute.

Specialistul in branding ar alege sa promoveze aspectele deosebite ale vietii si personalitatii fostului dictator si ar combina detaliile si informatiile despre viata privata si publica a acestuia. Printre turistii pe care i-ar putea atrage un astfel de traseu se numara strainii interesati de istoria contemporana sau de figurile sinistre ale istoriei, potrivit lui Liute.

„Pentru foarte multi dintre ei, Romania este patria a doi tirani legendari: Dracula si Ceausescu. E un stereotip, dar daca el exista deja, nu vad de ce nu l-am exploata. Greseala ar fi sa ne limitam la a face doar acest lucru, nemaifacand altceva pentru a imbogati perceptia strainilor despre tara noastra”, a mai spus el. [Vezi mai multe declaratii ale specialistului in branding]

Explicatie foto: Casa natala a lui Nicolae Ceausescu (Scornicesti)


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri