Instanta a stabilit ca discounturile oferite Wizz Air, de pana la 85% din tarifele practicate, pentru avioanele cu capacitate ridicata, constituie un avantaj de natura economica atribuibil statului, in calitate de actionar majoritar al aeroportului, ca acordarea reducerii nu poate fi justificata din punct de vedere economic si ca masura distorsioneaza concurenta.
Wizz Air plateste "o suma neglijabila" pentru taxele de aeroport, care nici nu acopera cheltuielile de operare. Un investitor privat nu ar fi acordat un astfel de discount, iar intre transportatorii aerieni care folosesc aeronave mai mici si Wizz Air are loc o discriminare evidenta, conform sursei citate.
Comisia Europeana (CE) considera, de asemenea, ca tarifele preferentiale acordate Wizz Air reprezinta ajutor de stat si ca acesta poate prejudicia "semnificativ si ireparabil" concurentul Carpatair.
"Comisia adopta opinia preliminara potrivit careia acordul din 2008, care a condus la neplata taxelor de aeroport, precum si norma care acorda rabaturi suplimentare de 72% pana la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de peste 70 MTOW, constituie fara indoiala, in conformitate cu o practica consacrata, ajutor de stat", se arata intr-un document al Comisiei publicat recent in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
CE a solicitat Romaniei o pozitie in termen de maxim o luna.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: