Si in alte zone turistice se asteapta investitii. Totusi, integrarea va fi o mare provocare pentru agentiile de turism.
Preturi promotionale
Marele pericol il constituie intrarea pe piata a marilor turoperatori straini. In mod normal, acestia vor viza o cota cit mai mare de piata, iar competitorii vor fi agentiile romanesti. Turoperatorii straini pot veni cu preturi de dumping pentru a elimina agentiile autohtone. Sint firme puternice si pot face acest lucru pentru o perioada de timp, pentru a cuceri piata, spune Mircea Draghici, secretarul general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Concurenta va duce si la o scadere a numarului agentiilor.
Pina la integrarea Romaniei in Uniunea Europeana numarul de agentii de turism va continua sa creasca. Dupa integrare, agentiile de turism vor trebui sa faca fata unui necesar proces de consolidare, proces care va conduce la scaderea numarului de agentii, spune Ovidiu Iuliu Marian, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism.
Uniuni de agentii
Piata se va restructura pentru a face fata noilor concurenti. Vom asista la uniuni intre agentii. Trebuie ca turoperatorii sa faca acest lucru pentru a pregati pachete competitive, mai spune Mircea Draghici. Un astfel de grup va putea negocia un volum mai mare de pachete turistice si astfel vor obtine preturi mai bune. Aspectul pozitiv este ca preturile concediilor vor scadea.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: