Romania va deveni o piata interesanta pentru investitorii din domeniul hotelier. In urmatorii ani se asteapta mai ales investitii straine. In orasele mari se vor ridica mai multe hoteluri de cinci stele.
Potrivit companiei de consultanta Peacock Hotels, in Romania sint in prezent peste 58 de proiecte hoteliere, initiate sau in curs de lansare. Analiza noastra privind tendintele de piata pentru anul in curs releva ca, in timp ce investitiile de trei stele continua, dar cu o tendinta de stagnare, se constata un apetit mai accentuat pentru dezvoltarea unor proprietati de patru stele si intra pe agenda investitorilor preocuparea pentru initierea unor hoteluri de doua stele, a caror lipsa acuta se resimte in numeroase regiuni, spune Paul Marasoiu, presedintele Peacock Hotels. Acesta considera ca in urmatorii trei ani ar putea fi pusa si problema necesitatii unor proprietati de cinci stele in orasele mari cu puternici indici de crestere economica, asa cum sint Iasi, Timisoara, Constanta, Cluj, Arad, Sibiu. Sintem de parere ca in intervalul 2006-2009 vom avea investitii cumulate in industria ospitalitatii de peste 1,1 miliarde de euro, crescind considerabil ponderea investitiilor straine, dar si a programelor de finantare comunitare, mai spune Paul Marasoiu.


Bucuresti de top


In Bucuresti, cele mai consistente investitii se vor indrepta tot catre hotelurile de cinci stele. Autorii studiului estimeaza ca pe parcursul anului 2006 se vor finaliza aproximativ 1.600 de camere, din care circa 44% de cinci stele, 25% de patru stele, 8% de trei stele, 10% aparthotel si 13% de doua stele. Consideram ca Bucurestiul, pina in 2009, mai poate accepta aproximativ 1.100 de camere la doua stele, 600 de camere la trei stele, 900 la patru stele si 1.200 la cinci stele, afirma autorii studiului.

Vin greii

Marile companii hoteliere se uita tot mai insistent spre piata din Romania. Astfel, Golden Tulip Hotels are in analiza opt proprietati, estimind ca alte cinci hoteluri vor fi afiliate in cursul acestui an, in afara Capitalei.

De asemenea, grupul american Cendant, care detine marci precum Howard Johnson sau Ramada, doreste sa ajunga la 30 de hoteluri francizate in urmatorii zece ani. Best Western are sapte hoteluri si vizeaza dublarea acestui portofoliu, iar Accor Group va adauga la hotelurile deja existente un hotel Novotel in Bucuresti si probabil mai multe proprietati sub una dintre marcile pentru doua stele: Etap, Formule 1 etc. Marile lanturi hoteliere privesc cu tot mai mult interes piata romaneasca, in special a Capitalei. Radisson se pregateste sa deruleze operatiunile intr-o proprietate de peste 400 de camere, Hyatt asteapta concretizarea unui hotel de circa 300 de camere in cadrul proiectului Dimbovita Center, Sheraton tatoneaza zona, Four Seasons arata semne de interes, Marriott urmareste dezvoltarea portofoliului, iar Hilton evalueaza intrarea cu alte marci, spune Paul Marasoiu.

De altfel, se asteapta ca o parte dintre hotelurile din grupurile autohtone sa se afilieze unor lanturi internationale, prin contracte de management sau franciza.

Zonele atractive ale Capitalei

Aeroporturile fac ca zona de nord, de la Tincabesti si Otopeni spre cartierele Baneasa si Pajura, sa fie cautata pentru proiecte hoteliere, in special pe segmentul de afaceri. Limita de vest a orasului (accesul de pe autostrada Bucuresti - Pitesti) este vizata pentru mici proiecte hoteliere independente, iar zona de centura a Bucurestiului este considerata favorabila dezvoltarii de moteluri si pensiuni pentru calatori aflati in tranzit. In Zona Garii de Nord, in circa trei ani vor fi introduse in circuitul turistic peste 400 de camere.

Se considera ca nisa de piata in plina dezvoltare o constituie pensiunile urbane si hotelurile boutique, situate in cladiri vechi reabilitate.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri