Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat, sambata, pe santierul Autostrazii Timisoara-Lugoj, ca lucrarile la primul tronson al acesteia, cu o lungime de 9,5 kilometri, ar putea fi terminate inainte de termen, el cerand insa constructorilor sa nu faca rabat de la calitate.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a inspectat, sambata, santierul Autostrazii Timisoara-Lugoj, declarand ca lucrarile la primul tronson pot fi finalizate inainte de termen, insa le-a cerut constructorilor sa nu faca rabat de la calitate, transmite Mediafax.

"Din ce am observat pe aceasta sectiune, exista toate datele ca aceasta lucrare sa fie terminata inainte de termen. Ma bucur ca la toate podurile s-a lucrat, exista o mobilizare deosebita. La cum stau lucrurile, cred ca in doua-trei saptamani se poate turna asfaltul si sper sa mentineti ritmul acesta, pentru ca, daca il mentineti, puteti termina inainte de termen. Va rog doar sa nu faceti rabat de la calitate, acesta este un lucru care caracterizeaza societatea noastra. Pentru Timisoara este o lucrare importanta, chiar daca discutam de doar 9,5 kilometri. Acesti 9,5 kilometri faciliteaza foarte mult iesirea traficului din Timisoara. Haideti sa ne uitam la ritm, sa mentinem ritmul si cred ca e gata la vara", a declarat Alexandru Nazare.

Intrebat despre cel de-al doilea lot al Autostrazii Timisoara - Lugoj, ministrul Transporturilor a declarat ca acesta nu si-a pierdut finantarea.

"Despre al doilea tronson trebuie sa stiti ca nu se pierde finantarea europeana. Am vazut speculatii pe aceasta tema, proiectul nu se pierde, este la Bruxelles. In acelasi timp, el va fi relicitat, iar Compania de drum il va scoate in scurt timp la licitatie, tocmai ca sa avem si pe acel tronson un constructor care sa isi faca treaba. Este foarte important sa mentinem aceasta legatura de la Nadlac pana la Sibiu. Trebuie sa inceapa anul acesta tronsonul al doilea", a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit constructorilor, primul lot al Autostrazii Timisoara-Lugoj este finalizat in proportie de peste 50 la suta, lucrarile care au inceput in luna octombrie 2011 urmand sa fie finalizate in acest an. Termenul prevazut in contract pentru finalizarea lucrarilor este aprilie 2013.

Ministrul Transporturilor le-a cerut constructorilor tronsonului de autostrada Deva-Orastie sa finalizeze lucrarea pana in luna octombrie, cu patru luni inainte de termenul specificat in contract, declarandu-se multumit de lucrari si spunand ca "e bine, dar se poate si mai bine".

Ministrul Alexandru Nazare a inspectat, duminica, lucrarile la tronsonul de autostrada Deva-Orastie, in zona podului peste Mures din apropiere de Simeria.

El s-a aratat multumit de stadiul lucrarilor.

"Pe acest tronson avem finalizate terasamentele in proportie de 60 la suta si podurile in proportie de 40 la suta (vor fi 21 de poduri - n.r.). Stam bine, dar vrem sa fie si mai bine. Aici se lucreaza pe doua schimburi, le-am sugerat sa lucreze pe trei schimburi, mai ales ca vremea le permite, si vreau ca sa dam in folosinta pana in luna octombrie toti cei 32 de kilometri. E bine, dar se poate si mai bine. Este mai bine decat in Timis sau Arad, dar ar fi o premiera pentru ISPA sa se finalizeze mai devreme", a declarat Nazare.

Intrebat daca finalizarea celor 32,5 kilometri de autostrada inainte de termen are vreo legatura cu alegerile care vor avea loc anul acesta, ministrul Transporturilor nu a dat un raspuns clar.

"O sa fim cu ochii pe cei care fac celelalte tronsoane de autostrada, astfel incat acest tronson sa se lege de un altul, pentru a se putea circula", a spus el.

Tronsonul Deva - Orastie, de pe traseul autostrazii Nadlac - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta, beneficiaza de o finantare in valoare de 177,92 milioane de euro (fara TVA), din care contributia Comisiei Europene se ridica la 108,91 milioane de euro, iar cea a Guvernului Romaniei este de 69 de milioane de euro, fara TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu doua benzi pe sens. Pe traseu vor fi construite 21 de poduri, cel mai mare fiind podul peste raul Mures, care va avea o deschidere de 720 de metri. De asemenea, vor fi doua noduri rutiere, peste 100 de podete si aproape 19 kilometri prevazuti cu panouri antifonice.

Termenele de finalizare a lucrarilor sunt august 2012 pentru segmentul Simeria - Orastie (17,7 kilometri) si februarie 2013 pentru sectorul Deva - Simeria (14,8 kilometri).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri