Lume plictisita, lume obosita, si asta la sfarsitul primei zile a Targului National de Turism de la Romexpo. Agentiile de turism si-au intins pliantele pe masute precum pescarii navoadele, lasand totul in seama norocului.
Targul National de Turism, eveniment ce se petrece in fiecare primavara, s-a derulat mai apatic si mai lipsit de imaginatie ca niciodata. Marcat de incheierea ostilitatilor ce au afectat varianta internationala din toamna, atunci cand marile agentii de turism au refuzat sa participe din motive pe care putina lume si le mai aminteste, targul a adunat din nou toata floarea cea vestita a turismului autohton si din alte cateva tari vecine si prietene, dar fara a lasa impresia ca a bucurat pe cineva.

Toata lumea a venit din obligatie, si-a incropit standurile, a adus sticlele cu suc si cafea de acasa si s-a pus pe taclale la masute, privind cu speranta la vizitatorii care culegeau pliante precum Scufita floricele.

Investitiile nu s-au aratat nici ele prea mari, daca tinem cont de chiria pentru patru zile, cateva butaforii ori doar o masuta si trei fotolii, si cele cateva zeci de kilograme de hartii frumos colorate cu preturi si destinatii. Acelasi lucru il putem spune despre Autoritatea Nationala pentru Turism, cu stand propriu, dar saracut, ornat cu pliante in limba engleza (cam ciudat pentru un targ national, la care sunt asteptati prin excelenta vizitatori romani; sa fi ramas cumva de la targurile din Europa?), si cateva postere lipsite de atractivitate.

Litoralul, din nou Cenusareasa

Trasatura principala a ofertelor de la TNT este absenta, cu cateva mici exceptii, a ofertelor pentru litoral, un obicei de care multa lume spera ca am scapat. Este evident in acest moment ca nicio agentie serioasa nu mai mizeaza pe veniturile din concedii la Marea Neagra, astfel ca nu mai acorda nici macar o minima atentie potentialilor clienti. Si printre vinovati se numara aceeasi Autoritate, care si-a fixat in lista de obiective readucerea turistilor romani in Romania.

La capitolul litoral remarcam agentia Transilvania Travel, singura care a venit cu materiale bine puse la punct, destinate romanului conservator, cel care refuza sa-si manance micii in concediu pe plaja la Kusadasi si prefera sa o faca la Eforie, asa cum facea si acum 20 de ani. Si pentru ca tot am amintit de Eforie, un loc pe noapte in hotelurile de 3 stele incepe de la 45 RON (67,5 in plin sezon), iar la doua stele - de la 32 RON. La Neptun, Hotel Miorita, doua stele plus, pretul se situeaza intre 40 si 70 RON de persoana, pe noapte.

De Paste, la Paris

Ceva mai prezente ofertele de Paste, dar in niciun caz suficiente incat sa aminteasca tuturor ca mai este asa de putin pana la eveniment. Mai mult, agentiile demonstreaza inca o data atasamentul fata de valorile occidentale, oferind bilete pentru Paste la Paris, Dubai sau Barcelona, cu preturi intre 450 si 890 de euro, pentru 3-4 zile (JInfo Tours). In Romania, aceeasi agentie trimite turistii la Botiza, Brasov sau Sinaia, pachetul de Pasti costand intre 213 RON si 291 RON. Transilvania Travel prefera statiunile balneare, Baile Felix sau Covasna, preturile pachetului situandu-se intre 170 RON si 240 RON. Ca alternativa, exista Bulgaria, unde Pastele se poate petrece cu 115 euro (3 nopti cazare all inclusive - agentia Elite Tours). Paralela 45 ne invita sa celebram invierea lui Hristos in Creta, la Roma sau in croaziera in Egipt, costurile fiind cuprinse intre 500 si 1.200 de euro. In rest, nimic despre pensiuni, despre manastiri, ori poate cei care s-au incumetat sa vorbeasca despre ele au stat mult prea bine ascunsi.

La vara, la mare distanta

Celelalte oferte ale agentiilor prezente, adica 95% din destinatiile existente pe pliante, sunt aceleasi tari cu care ne-am obisnuit: Turcia, Grecia, Italia, Spania si Franta. Toata lumea exceleaza prin sejururi minunate sub forma de circuit, acelea in care stai 75% din timp in autocar, vizitezi la foc automat tot ceea ce se poate vizita intr-o zi, dupa care seara ajungi daramat la hotel, pregatit sa rupi o noua pereche de pantofi a doua zi.

Asadar, aceste oferte sunt si cele mai ieftine, undeva la 200-300 de euro pentru 4-5 nopti (nopti petrecute, evident, in minimum doua hoteluri). Deoarece se constituie intr-una dintre cele mai moderne metode de tortura, nu recomandam cititorilor nostri aceste superbe excursii. In schimb, recomandam pachetele de 7-12 zile, fie ele cu mult mai scumpe decat cele pe care le pot cumpara strainii in locuri similare, petrecute intr-un singur loc, aproape de plaja si departe de tara.

Preturile avantajoase sunt mai ales in cazul biletelor cu transport charter, reducerea fiind chiar si de cateva sute de euro. Am remarcat, de exemplu, sejururile oferite de Kara Travel in Corfu, la preturi mai mult decat acceptabile: 160 de euro de persoana, 7 nopti, fara masa, cu transport inclus (charter), cu posibilitatea achitarii meselor (65 euro demipensiune). Ceva mai scump costa in Turcia, unde agentia Kusadasi are bilete cu 480 de euro, la hotel de 3 stele, cu mic dejun si transport cu avionul, sau la 575 de euro, all inclusive, preturi de persoana pe sejur de 10 nopti.

Bulgaria face si la capitolul sejururi nota discordanta, evident in avantajul turistilor. Eurotravel tgv, agentie specializata in calatorii la sud de Dunare, ofera bilete pe litoralul bulgaresc la preturi de 200-300 de euro, in hoteluri de 4 stele, 7 nopti all inclusive.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri