Agentia de turism Eximtur targeteaza in 2013 mentinerea cifrei de afaceri si a profitului la valorile inregistrate anul trecut, in contextului unui an 2013 pe care sefa companiei, Lucia Morariu, il considera complicat si imprevizibil. Citeste despre planurile de extindere ale companiei in acest an intr-un interviu acordat wall-street.ro.
Eximtur a inregistrat in anul 2012 o cifra de afaceri de peste 34 milioane de euro si un profit de 470.000 euro, dupa ce in anul anterior compania a rulat afaceri de 31,9 milioane de euro si a castigat 467.000 euro, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Cum este impartita cifra totala de afaceri a companiei:

- activitatea de business travel si rezervare/vanzare bilete de avion a reprezentat 53%, respectiv peste 18 milioane euro;
- vanzarile de servicii turistice in strainatate au reprezentat 29% (10 milioane euro);
- vanzarile de servicii turistice in Romania au reprezentat circa 18%(peste 6 milioane euro).

Tot in 2012, Eximtur a inregistrat circa 70.000 de clienti pentru servicii de business travel si bilete de avion, circa 27.000 de turisti pentru destinatii externe si peste 55.000 de turisti pentru destinatii in Romania.

Lucia Morariu a adaugat ca in 2012 agentia pe care o conduce a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor pentru destinatiile interne, 9% a destinatiilor externe, iar activitatea de business travel si rezervare bilete de avion a avut un avans de 13%.

“Cresterea sectorului turism intern este in accord cu cresterea generala de interes pentru destinatii interne inregistrata la nivelul intregii tari, datorata in special conditiilor excelente de vreme calda si chiar caniculara, precum si finalizarii acceselor catre litoral. Avansul scazut al destinatiilor externe a fost generat de diminuarea interesului pentru tari precum Egipt sau Tunisia, pe fondul problemelor politice. In ceea ce priveste partea de corporate, anul electoral a determinat o oarecare prudenta din partea companiilor client in a-si creste in mod esential bugetele de calatorie”, a explicat Lucia Morariu.

Unde au mers romanii in 2012


Pricipalele destinatii externe alese de romani in 2012 au fost Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria, Austria, Italia, Franta si Egipt, destinatii pentru care au alocat in medie peste 1.600 de lei pentru un pachet achizitionat.

In tara, romanii au ales sa mearga in Mamaia, Eforie Nord, Saturn, Jupiter, dar si Baile Felix, Sovata, Baile Herculane, Predeal sau Poiana Brasov, pentru care au platit in medie 515 lei de persoana.

2013 sub semnul intrebarii


“Anul 2013 a inceput bine din punct de vedere al vanzarilor pachetelor de vacanta, cu un avans de circa 20% pe destinatii interne, fata de aceeasi perioada a anului 2012, cat si pentru destinatii externe, cu o crestere de peste 15%. Aceste cresteri se datoreaza in principal programelor Inscrieri Timpurii si Early Booking, care ofera clientilor reduceri de pana la 30%”, a precizat Morariu.

Ea a adaugat ca in 2013 a crescut interesul pentru astfel de programe, insa clientii corporate au ramas prudenti cand vine vorba de bugete.

“Fata de aceeasi perioada a anului 2012 simtim prudenta companiilor client in a-si aloca bugete de calatorie substantiale, atentia fata de costul calatoriei cu scop de business. Simitim de asemenea o oarecare plafonare a solicitarilor de bilete de avion din partea persoanelor fizice. Aceasta atitudine se inscrie in ceea ce se numeste o stare de asteptare fata de ceea ce se intampla din punct de vedere economic in spatiul european, stare de asteptare care va caracteriza, dupa parerea noastra, anul 2013”, a mentionat Lucia Morariu.

In acest context, ea a precizat ca estimarile pentru 2013 sunt precaute.

“Nu ne putem bugeta o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2013 si apreciem ca o mentinere a acesteia la nivelul anului 2012, in conditiile mentinerii profitului brut la acelasi nivel, ar fi un target de atins. Strategic, mentinerea unor indicatori financiari sustenabili si ai unei profitabilitati corecte sunt prioritati ale companiei, in conditiile unui an 2013 relativ incert ca si conditii de piata, pe baza evolutiei situatiilor politico-economice externe si interne. 2013 este un an complicat si imprevizibil, astfel incat am decis ca, dupa 2 ani de crestere, veniti dupa primul val de criza, sa ne consolidam pozitia in piata si sa fim pregatiti pentru un eventual si nedorit, dar posibil, val doi al crizei”, a mai spus sefa Eximtur.

Lucia Morariu a adaugat ca in conditiile in care peste 50% din afaceri provine din activitatea de business travel, cei mai important factori care vor influenta activitatea companiei sunt legati de evolutia situatiei politico-economice externe, indeosebi cea din spatiul UE.

“Bugetele de calatorie ale companiilor multinationale si firmelor romanesti vor fi in mod direct influentate de aceasta situatie. Interesul investitorilor straini pentru a face afaceri in Romania este de asemenea important pentru noii clienti pe care i-am putea castiga in acest an. Totodata, calatoriile romanilor pe destinatii externe pot fi afectate rapid de o eventuala devalorizare a leului, situatie care ne-a afectat in anul 2012 si pe care nu o putem noi controla. Activam intr-o piata destul de instabila si, desi semnalele de inceput de an sunt positive pentru calatoriile cu scop turistic, cele care se refera la piata serviciilor de business travel sunt unele care indeamna la moderatie si prudenta. Pentru turismul intern consider ca vremea va fi factorul esential care va ajuta sau va impiedica cresterea in acest an”, a precizat Morariu.

Investitii in 2013, centrate pe online si franciza


Referitor la investitiile pe care compania le pregateste pentru 2013, Lucia Morariu a mentionat ca vor fi directionate prioritar pe dezvoltarea zonei de online.

“Avem in vedere finalizarea unor solutii IT care sa ne permita vanzarea online 100% a produselor turistice interne si constructia unui site dedicat activitatilor noastre de incoming (primire de turisti straini in Romania). De asemenea, vom incepe implementarea unor solutii de vanzare online a pachetelor externe si vom reforma si consolida solutiile noastre de vanzare online bilete de avion”, a explicat Morariu.

De asemenea, compania are in plan vedere implementarea unei solutii IT care sa ofere clientilor companii controlul asistat al costurilor de calatorie.

Totodata, Eximtur vizeaza extinderea retelei de francize, avand ca target deschiderea a inca cinci noi francize in acest an.

“In curand se va deschide in Bucuresti o noua agentie Eximtur in regim de franciza si suntem hotarati sa abordam curajos francizarea de agentii Eximtur in toate orasele importante din Romania”, a afirmat Lucia Morariu.

In prezent, Eximtur detine 26 de agentii, dintre care 14 agentii proprii, 11 agentii francizate si o agentie proprie cu vanzari servicii online.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri