Obiectivele turistice ale Romaniei, intre care Muntii Carpati, zona Portile de Fier si Delta Dunarii, vor fi promovate in doua episoade noi ale miniseriei "Wild Carpathia", o coproductie a televiziunii internationale Travel Channel, care va cuprinde si un nou interviu cu printul Charles, informeaza Mediafax.
Miniseria "Wild Carpathia" va continua cu doua episoade noi realizate cu sprijinul autoritatilor romane din domeniul turismului.

Cele doua noi episoade vor fi centrate pe Muntii Carpati, prezentatorul acestora urmand sa fie tot Charlie Ottley, cel care a prezentat si primul episod al acestei miniserii.

Ideea care a stat la baza scenariului noilor episoade a fost dezvoltata de The European Nature Trust/ Fondul European pentru Natura, o organizatie infiintata in anul 2001 de Paul Lister, pentru a ajuta la pastrarea si restaurarea ultimelor areale de salbaticie si a habitatelor degradate in Europa. Noile episoade vor fi produse de Almond Films.

Noile documentare vor continua sa exploreze padurile si peisajele din Muntii Carpati si vor prezenta interviuri cu localnici si cu personalitati care incearca sa contribuie la conservarea acestor regiuni.

"Ma bucur ca am putut semna un contract atat de important pentru promovarea Romaniei in lume", spune ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini. "Sunt foarte optimista cu privire la impactul pe care il va avea acest proiect de promovare a Romaniei, care este facut cu profesionalism de catre echipele Travel Channel si Almond Films. Dupa ce am vizionat primul episod al documentarului «Wild Carpathia» m-am simtit mandra ca sunt romanca", spune Maria Grapini.

Totodata, Maria Grapini ii multumeste printului Charles pentru "promovarea frumusetilor si a importantei zonelor rurale" din Romania. In primul episod al miniseriei "Wild Carpathia", Printul Charles a promovat Transilvania. Printul de Wales a glumit spunand ca, potrivit arborelui sau genealogic, este descendent al lui Vlad Tepes, si in acest fel, are legatura cu Romania.

Pe de alta parte, Maria Grapini a declarat ca acest proiect a fost blocat timp de doi ani. "Consider ca este o treaba buna realizarea celor doua filme de promovare. Am gasit acest proiect, care era blocat de doi ani. Se facuse un prim episod gratis, iar apoi urmau celelalte doua pentru care Romania trebuia sa plateasca, dar n-a mai facut-o. Semnand contractul pentru cele doua episoade, care au costat undeva peste 900.000 de euro, am blocat o posibila imagine proasta a Romaniei", a mai spus Maria Grapini.

Grapini a precizat ca intr-unul din noile episoade o sa apara din nou Printul Charles, care o sa promoveze Romania.

Reprezentantii Travel Channel nu au precizat daca Printul Charles o sa apara in noile episoade ale miniseriei "Wild Carpathia" si nici care sunt obiectivele turistice despre care acesta va vorbi.

"Suntem foarte recunoscatori Guvernului roman pentru ca a facut posibil acest proiect. Ne va da sansa de a arata de ce Romania este o bijuterie in coroana Europei, care trebuie sa straluceasca datorita frumusetii sale uimitoare", a declarat, in comunicat, Charlie Ottley, prezentatorul miniseriei "Wild Carpathia".

Totodata, Charlie Ottley a declarat ca al doilea episod al "Wild Carpathia" va fi complet diferit de primul. "Va promova niste arii complet diferite de cele prezentate in primul episod. Subtitlul sau este «De la Munti pana la Mare», asadar va atinge niste zone mirifice, incepand cu Portile de Fier si incheiand cu Delta Dunarii. Perspectiva de prezentare a lucrurilor va fi similara cu cea din primul episod", a mai spus Charlie Ottley.

El a adaugat ca, pana in prezent, a vizitat aproximativ 50 de tari din lumea intreaga, Romania fiind singura tara din Europa "care nu a fost distrusa". "In Vestul Europei nu mai avem paduri salbatice, biodiversitate, carnivore mari. Ne-am decimat padurile, am poluat mediul, ne-am omorat animalele, in special pradatorii mari, si ne-am pierdut mostenirea culturala. Romania inca nu a facut asta, ci dimpotriva, in mod miraculos, a reusit sa conserve un peisaj pierdut, unic in Europa. Cand vin in Romania, am aceeasi senzatie ca atunci cand ma aflu in Anzi, nu fata de oameni, ci fata de munti, fata de adevarata frumusete a naturii salbatice, pe care o gasesc de o frumusete sublima, hipnotizanta", a spus Charlie Ottley.

La randul sau, Nick Thorogood, Senior Vice President responsabil pentru continut si marketing la compania Scripps pentru regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), a declarat: "Suntem incantati de parteneriatul pe care l-am incheiat cu autoritatile romane din domeniul turismului si vom prezenta acest documentar despre o regiune uluitoare unei audiente internationale".

Potrivit comunicatului, cele doi episoade noi ale miniseriei documentare "Wild Carpathia" vor fi transmise in peste 130 de tari, urmand sa fie tranduse in 21 de limbi. Totodata, la fel ca primul episod, si noile episoade vor fi difuzate si de Televiziunea Romana.

Totodata, parteneriatul dintre realizatorii miniseriei "Wild Carpathia" si autoritatile romane in domeniul turismului va include si o campanie de promovare a unor obiective turistice ale Romaniei, prin intermediul a 24 de materiale video care vor prezenta locatii diferite. Astfel, vor fi realizate 8 spoturi, cu o durata de cate trei minute, si 16 spoturi de cate un minut.

Cel de-al doilea episod al miniseriei "Wild Carpathia" va fi lansat in cadrul unei eveniment organizat la Bucuresti, pe 29 mai, de catre organizatia Fondul European pentru Natura. In Marea Britanie, acest episod va fi lansat pe 5 iunie 2013.

Nu au fost facute inca publice datele la care noile episoade vor fi difuzate pe Travel Channel, respectiv la Televiziunea Romana.

Primul episod al miniseriei "Wild Carpathia" a fost lansat in octombrie 2011 si a fost difuzat la nivel international. La TVR 1, acest documentar a avut premiera in aprilie 2012.

"Wild Carpathia" prezinta, in viziunea unui grup de britanici, frumusetea Muntilor Carpati din Romania, in incercarea de a arata strainilor minunata diversitate a faunei si florei din zona. De asemenea, documentarul are un scop educational si atrage atentia romanilor asupra comorii nepretuite de care se bucura si pe care trebuie sa o conserve pentru generatiile viitoare.

Primul episod "Wild Carpathia", cu o durata de o ora, a prezentat muntii spectaculosi (Carpatii Occidentali - Muntii Apuseni) si padurile seculare ale Transilvaniei. Casa a lupilor, a ursilor si a rasului - animal pe cale de disparitie -, tinutul este putin cunoscut de restul lumii, aceasta portiune din Carpati fiind ultima regiune salbatica nedistrusa din Europa. Filmul ofera o perspectiva unica asupra frumusetii si culturii originale a Transilvaniei, explorand istoria sa bogata, de la ruinele mistice ale vechii civilizatii dace la orasele si satele sale medievale, multe dintre acestea supravietuind pana azi.

Travel Channel a fost lansat in 1994 si este disponibil in 21 de variante lingvistice in peste 130 de tari din Europa, Orientul Mijlociu, Africa si zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globala a Scripps Networks Interactive, Inc.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri