Patronul Gregory Tour, Stefan Grigore, a declarat ca a fost, luni, la Parchetul instantei supreme pentru a duce mai multe documente, precizand ca analizele si actele soferilor sunt in regula, iar autocarele firmei sunt de ultima generatie, cumparate din Germania.
Stefan Grigore s-a prezentat luni la Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, unde a dat noi declaratii in fata procurorilor care cerceteaza cauzele accidentului din Muntenegru, scrie Mediafax.

La iesirea din sediul Parchetului instantei supreme, Stefan Grigore, patronul firmei care a asigurat transportul turistilor implicati in accidentul care a avut loc pe 23 iunie, in Muntenegru, a aratat ca a absolvit Liceul Militar si Academia Tehnica Militara, apoi Academia de Studii Economice, avand calitatea de economist, ca timp de sapte ani, respectiv din 2000 pana in 2007, a fost directorul unei banci si ca din 2007 este patronul agentiei de turism Gregory Tour.

Stefan Grigore a spus ca a prezentat, pana la acest moment, toate documentele necesare procurorilor in ancheta privind accidentul din Muntenegru, precizand ca acestea sunt in regula.

Grigore a mai spus ca sambata a revenit in tara directorul de transport, care a aratat ca pana in prezent nu i-a fost furnizata nicio informatie oficiala de catre autoritatile muntenegrene, astfel ca toate informatiile pe care si el le prezinta au un caracter neoficial, "pe surse".

Intrebat de jurnalisti daca anvelopele autocarului care s-a rastunrat in Muntenegru ar fi fost uzate, Grigore a precizat ca nu are informatii in acest sens, mai multe detalii putand oferi directorul de transport al firmei. El a precizat insa ca firma schimba periodic, in functie de anotimp, cauciucurile pentru autocare, reafirmand ca autocarul care s-a rasturnat era in stare buna de functionare.

Patronul Gregory Tour a adaugat ca, pentru a fi la standarde ridicate, toate autocarele firmei sale sunt noi, cumparate din Germania si ca problemele minore care apar sunt rezolvate la service-ul Man din Romania sau la service-uri de pe trasee, in cazul in care la autocare apare o defectiune pe traseu. El a precizat ca autocarele firmei sale sunt de ultima generatie, pentru a mentine un standard ridicat pentru clienti.

Intrebat de ce a subinchiriat serviciile firmei Gregory Tour Serv firmei Gregory Tour Holiday, Stefan Grigore a spus ca detine cele doua societati, dar prima este transportator si detine licenta de transport prelungita anual din 2005, fiind infiintata in 2002, iar cea de a doua este agentia de turism, care vine cu servicii precum cazare, masa sau transport cu avionul, autocarul sau masina.

Intrebat daca soferul autocarului, George Ciobanu, avea aviz psihologic, Stefan Grigore nu a dat un raspuns clar, aratand doar ca "toate documentele au fost prezentat procurorilor".

Patronul firmei Gregory Tour a declarat ca soferul care conducea autocarul in momentul producerii accidentului din Muntenegru era angajat al unei alte companii si fusese detasat, avand toate actele in regula.

Inspectorul Adrian Kritikos a spus ca imediat dupa producerea accidentului a fost in control la sediul firmei Gregory Tour, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de munca, avizul medical si cel psihologic pentru George Ciobanu, politist si soferul autocarului in momentul producerii accidentului.

Grigore a spus ca reprezentantii ISCTR au fost in control la firma sa in 24 iunie, cand toti cei de-acolo erau bulversati si nu au gasit, in acel moment, documentele solicitate, asigurand inspectorii ca le vor prezenta de indata ce le vor gasi.

"George Ciobanu avea toate actele necesare, inclusiv avizul medical. (...) Ulterior le-am gasit si sunt valabile. Dosarul lui (Geroge Ciobanu n.r.) era complet la plecare", a spus Stefan Grigore, precizand ca, la controalele ulterioare, ale Politiei Economice, Politiei Rutiere, Inspectiei Muncii si Parchetului General, firma sa a pus la dispozitia anchetatorilor toate documentele solicitate.

In ceea ce priveste contractul de munca, Grigore a explicat ca George Ciobanu era angajat al unei alte firme, Aly Euroline, din Ilfov, patronata de fiul politistului. Gregory Tour a solicitat detasarea sa pentru circuitul in Muntenegru, Aly Euroline acceptand detasarea si predand copii de pe actele privind angajarea lui Ciobanu, inclusiv de pe analizele medicale ale acestuia.

Stefan Grigore a mai spus ca nu are cunostinta de nicio sanctiune aplicata firmei sale in urma controalelor efectuate in legatura cu accidentul din Muntenegru.

Inspectorul ISCTR Adrian Kritikos a spus, tot vineri, la conferinat Mediafax Talks, ca s-au gasit mai multe nereguli in controlul efectuat la Gregory Tour, motiv pentru care patronul firmei a primit dublul amenzii maxime.

"Chiar eu i-am scris procesul verbal de amenda, pe care marturisesc ca l-am completat cu satisfactie", a spus Kritikos, fara a preciza cuantumul amenzii.

Stefan Grigore s-a mai referit si la informatiile aparute in presa privind viteza cu care era condus autocarul in momentul accidentului din Muntenegru. El a precizat ca directorul de transport al Gregory Tour a mers in Muntenegru dupa accident, iar procurorul de caz i-a spus ca nu poate sa ii dea nicio informatie pana la finalizarea anchetei.

Un autocar al firmei Gregory Tour, in care se aflau turisti romani, s-a rasturnat, pe 23 iunie, intr-o prapastie in Muntenegru. In urma accidentului si-au pierdut viata 18 persoane, printre care si soferul autocarului, iar alte 29 au fost ranite. Ranitii au fost adusi in Romania in 25 iunie, cu doua aeronave militare, si internati la spitalele Universitar, Floreasca, Elias si Bagdasar-Arseni.

Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca sofer in cadrul Politiei Capitalei, la Logistica. Potrivit oficialilor din Politia Capitalei, el lucra din septembrie 2012 si la firma care a transportat turistii in Muntenegru.

Patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, declara in 25 iunie, dupa ce a fost audiat la Parchetul instantei supreme, ca George Ciobanu, care era si angajat al Politiei Capitalei, a fost "detasat temporar" pentru aceasta deplasare de la o firma patronata de fiul acestuia, dupa ce angajatul programat initial pentru cursa a intrat in concediu.

Patronul de la Gregory Tour a mai spus ca a fost solicitat de procurori sa aduca documente justificative de la firma si ca va sprijini, in acest caz, si cercetarile Inspectoratului Teritorial de Munca.

La Parchetul instantei supreme a fost, in 25 iunie, si directorul agentiei de turism Mareea Travel, Marius Usturoiu. Acesta declara ca a fost chemat de anchetatori pentru a i se spune ce documente necesare pentru ancheta sa aduca.

Mareea Travel este agentia care a organizat circuitul turistic in care s-a produs accidentul, Usturoiu afirmand ca responsabilitatea pentru pagubele produse in urma acestuia apartine transportatorului, Gregory Tour.

Parchetul instantei supreme face o ancheta in cazul accidentului, sesizandu-se din oficiu pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa. Sectia de urmarire penala si criminalistica a Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie a cerut sprijinul autoritatilor din Muntenegru in acest caz.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind de doua ori mai mare decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, furnizate de politie si citate de presa locala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri