Turismul de afaceri va creste cu peste 30% in 2006, depasind astfel cresterea din anul trecut, in principal datorita Forumului Francofoniei, pe care il va gazdui Bucurestiul in toamna, a afirmat vineri presedintele Asociatiei Organizatorilor de Conferinte si Expozitii din Romania, Paul Marasoiu
"Turismul de afaceri va creste mult si in acest an. Circa 18% din aceasta majorare va fi determinata de Forumul Francofoniei, care va fi organizat in toamna la Bucuresti si la care sunt asteptati 60 de sefi de stat", declarat, citat de Rompres, Paul Marasoiu.

La ora actuala, din veniturile din turism ale Bucurestiului 76% sunt provin din turismul de afaceri, potrivit organizatorilor de conferinte. "Din pacate, nu exista o strategie la nivelul tarii pentru dezvoltare turistica si, in special, pe partea de conferinte, acolo unde exista un potential fantastic", a spus vicepresedintele Asociatiei, Malin Malineanu.

Turismul de afaceri este foarte important, in viziunea organizatorilor de conferinte, si pentru ca aduce castiguri de trei ori mai mari decat turismul de relaxare. "Din incasarile realizate in 2005 in turism, aproximativ 60 la suta provin din turismul de afaceri, deci este evidenta importanta acestui sector, care trebuie dezvoltat nu numai la nivel de Capitala, ci si in orase cu potential, precum Cluj, Brasov, Iasi sau Constanta", a subliniat Paul Marasoiu.

In 2005, turistii straini au cheltuit mai mult pe pachetele turistice din Romania - circa 700 milioane euro, in timp ce romanii au cheltuit 550 milioane euro. Organizatorii de conferinte sustin ca vor organiza la Romexpo si in tara saloane specializate in turismul de reuniuni si afaceri, sub logo-ul "Meeting Romania".

70 milioane de euro investitia intr-un centru nou de conferinte

Paul Marasoiu a mai declarat ca Bucurestiul are nevoie de un centru de conferinte si expozitii cu o capacitate de 7.000 - 8.000 de locuri, cu circa 25 de sali de reuniuni cu o capacitate intre 50 si 300 de locuri si spatii expozitionale adiacente, costurile pentru o astfel de investitie fiind de circa 60 - 80 milioane euro.

"Bucurestiul are nevoie de o astfel de capacitate pentru organizarea unor conventii, care prin definitie reunesc circa 7.000 - 8.000 de participanti", a spus presedintele Asociatiei.

Organizatorii de conferinte au spus ca Bucurestiul are o capacitate de cazare totala de circa 4.500 de camere de hotel, mult sub celelalte capitale ale tarilor vecine, care au un numar mult mai mare de camere: Budapesta - 19.000 si Praga 24.000. "Capacitatea de cazare va creste in urmatorii ani, dar este important sa avem si un centru capabil sa organizez astfel de mari reuniuni", a spus Paul Marasoiu.

Acesta a precizat ca salile de mare capacitate din Bucuresti prezinta cateva dezavantaje in comparatie cu facilitatile din celelalte capitale din estul Europei. Palatul Parlamentului are sali de capacitati mari, insa acestea nu sunt asezate coerent, astfel incat parcurgerea distantelor ia destul timp. Sala Palatului este, in ciuda capacitatii sale de 4.700 de locuri, lipsita de solutii colaterale de spatiu. Palatul Sporturilor este util doar pentru evenimente sportive, in timp ce Romexpo este deja depasit, desi a fost realizat dupa un concept futurist.

si in tara sunt dezvoltate facilitati pentru conferinte si expozitii, in special la Cluj, care are avantajul apropierii de granita cu Ungaria, Brasovul sau Constanta, dar si Targu Mures, Sibiu sau Iasi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri