Eugeni Qutllet, catalanul care a creat noul concept de servire Air France, afirma ca un designer bun poate castiga si 400.000 de euro pe an pentru un proiect creat.

“Din experienta mea cu un producator de mobila, un designer obtine chiar si 3% din veniturile unui produs proiectat, astfel incat un bestseller iti poate genera venituri de 400.000 de euro pe an la un milion unitati vandute”, a declarat pentru wall-street.ro Eugeni Qutllet.

Eugeni Quitllet a studiat design-ul la Scoala de Arte din Ibiza, l-a cunoscut pe Philippe Starck si a inceput sa lucreze cu el pentru diferite branduri precum producatorul francez IPI, alaturi de care a creat noile tacamuri Air France.

Pentru clasa Premium Economy Eugeni a gandit paharele, tacamurile si servetul (cel din material si cel din hartie) astfel incat sa creeze un nou sistem de servire a mesei ecologic. “A fost un proiect foarte complex inceput in urma cu trei ani, pe baza unui brief foarte complex cu multe detalii functionale, de productie si de utilizare. De asemenea, brief-ul clientului a luat in considerare aspectele ecologice, de pret si placerea de utilizare a tacamurilor”, afirma Eugeni Qutllet.

Citeste si:
Air France - KLM introduce zboruri noi in aceasta vara
Air France - KLM lanseaza noi...

Aceasta abordare a dus la reducerea greutatii materialelor si a emisiilor de dioxid de carbon associate cu o treime. Pentru cele 14 milioane de tavite aflate la bord in fiecare an, Air France a redus emisiile de dioxid de carbon cu 2742 tone, echivalentul a 2565 de zboruri cu retur de la Paris la New York (calculat per client).

Care este principala tendinta in industria de corporate design? “Sa ridici toate tehnicile de lucru la un nivel superior, adica sa oferi mai mult cu mai putine resurse. Clientii vor arta cu resurse si bugete mai putine”, raspunde Eugeni Qutllet.

Noua oferta de servirea a mesei la bord

Incepand cu 1 septembrie 2013, Air France a facut schimbari in serviciul de masa de pe clasele Economy si Premium Economy ale zborurilor intercontinentale, ce include meniuri adaptate fiecarui client si tacamuri noi, special create pentru Air France de catre designerul catalan Eugeni Qutllet.

Intregul set format din tavile pentru masa, tacamuri, pahare precum si alte componente, a fost testate pe aproximativ 2500 de clienti si 1000 de insotitori de zbor.

Citeste si:
Topul celor mai de incredere companii aviatice in 2018
Tarom, pe primul loc in topul...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Ca sa fie cool bancile ar trebui sa se "lipeasca" de ultimele trenduri