Pentru multe companii aeriene din intreaga lume, odata cu lansarea noilor modele de avioane, respectiv Boeing 787 Dreamliner construit din carbon compozit si urmat anul viitor de un similar Airbus A350, ideea de zboruri pe distante lungi, transoceanice, cu tarife low-cost dar profitabile devine tot mai atractiva, noteaza Business Week.

Norwegian Air Shuttle, primul transportator low-cost care a comandat noul model Boeing 787 Dreamliner, doreste, de asemenea, sa fie printre primele companii aeriene ce deschide aceasta linie de zbor transatlantic la tarife scazute, asa cu, de altfel, a declarat directorul executiv Bjørn Kjos pe 10 octombrie intr-un interviu la sediul Bloomberg New York.

Norvegienii au socat, de-a dreptul, pe multi observatori din industria aeriana anul trecut, cu un plan masiv de comanda de avioane noi; in total 222 de aparate Boeing si Airbus, nordicii mizand pe o crestere uriasa pe segmentul low-cost, de cursa lunga. Compania a vandut deja pana acum bilete pe ruta New York - Peninsula Scandinavica pentru mai putin de 300 de dolari cursa, dus sau intors.

Daca va functiona? Alte companii low-cost au sovait in mod constant pe aceasta tema cand a venit vorba de zboruri transoceanice, deoarece costul combustibilului necesar pentru astfel de zboruri este enorm. Kjos, un avocat si fost pilot de vanatoare pentru armata norvegiana, a auzit aest scepticism si inainte. "Nu au avut instrumentele necesare pentru a face acest lucru", spune el. "Dreamliner este primul avion care poate face acest lucru."

Compania aeriana norvegiana are deja doua 787, iar un al treilea soseste in noiembrie in timp ce al patrulea in 2014. A deschis, de asemenea, o baza in Bangkok in septembrie si intentioneaza sa deschida alte doua in curand, pentru a profita de cresterea asteptata.

Citeste si:
O companie romaneasca a produs un avion fara pilot
Avion fara pilot, produs 100%...

La randul sau, seful Ryanair, Michael O'Leary, viseaza de multa vreme sa lanseze o cursa transatlantica de 10 dolari, cuplata cu o generoasa cabina pentru clasa business pentru a subventiona calatorii de clasa a doua.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Cum arata cablurile subacvatice care tin Internetul in viata