Air France-KLM vrea sa preia controlul companiei italiene Alitalia, care traverseaza dificultati financiare, si sa creeze un grup de companii aeriene cu trei hub-uri, la Paris, Amsterdam si Roma, dupa ce in septembrie s-a opus, potrivit Wall Street Journal.

Actionarii Alitalia si-au dat marti acordul conditionat pentru un plan de refinantare menit sa permita companiei sa-si continue operatiunile. Alitalia incearca sa atraga finantare si de la Air France-KLM, cel mai important actionar, scrie Mediafax.

Astfel, actionarii au avizat o majorare de capital de 300 milioane euro finantata partial de compania nationala de posta si cele mai mari banci italiene, UniCredit si Intesa Sanpaolo. Directorul general al companiei de posta Poste Italiene, Massimo Sarmi, urma sa discute la Paris planurile Alitalia cu seful Air France-KLM, sperand sa atraga finantare si de la grupul franco-olandez, potrivit presei italiene.

Air France-KLM, care detine 25% din actiunile companiei italiene, insista insa pentru un plan dur de restructurare pentru a asigura viabilitatea Alitalia pe termen lung fara sprijin suplimentar de la actionari.

De Juniac considera ca Alitalia trebuie sa se alature unui grup international mare.

"Pe langa chestiuni financiare si industriale, consideram ca este esential ca Alitalia sa se integreze intr-un grup ca al nostru - iar asta inseana ca ar trebui sa controlam compania", a afirmat directorul general al Air France-KLM, Alexandre de Juniac, intr-un interviu difuzat de postul LCI TV, preluat de WSJ.

Grupul a fost format prin fuziunea Air France si operatorul olandez KLM. Air France-KLM a incercat sa preia Alitalia cu 5 ani in urma, cand compania traversa de asemenea o perioada de dificultati financiare severe. Planul de fuziune a fost blocat insa de autoritatile italiene si de sindicate. Grupul a preluat in final 25% din Alitalia.

De Juniac a adaugat ca preluarea Alitalia de catre Air France-KLM ar crea un grup cu trei huburi importante in Europa, respectiv aeroporturile Charles de Gaulle din Paris, Schiphol in Amsterdam si Fiumicino in Roma.

El a subliniat insa ca grupul rezultat in urma unei fuziuni ar avea propriile probleme financiare si ar fi nevoie de "sacrificii dure" din partea angjaatilor.

Alitalia are peste 14.000 de angajati, iar guvernul italian este ingrijorat, potrivit unor surse, ca o restructurare ar conduce la mii de concedieri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri