Companiile aeriene vor sa foloseasca etichete electronice cu frecventa radio pentru bagajele de cala, pe care se pot schimba datele zborurilor cu o aplicatie de pe telefonul mobil, intrucat etichetele din hartie adeziva costa foarte mult si nu pot face ca milioane de bagaje sa nu se piarda, iar sumele pentru pierderea bagajelor au atins anul trecut la nivel mondial 2,6 miliarde de euro, potrivit Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Daca un bagaj este pierdut, compania aeriana trimite un mesaj catre telefonul mobil, iar calatorul poate anunta la ce hotel sa primeasca bagajul prin aplicatia de pe telefon.

Compania Vanguard ID Systems din Philadelphia a dezvoltat o eticheta electronica cu frecventa radio (RFID), care este in prezent testata de British Airways pentru zborurile dintre Seattle si Londra, scrie businessweek.com.

La aceste teste participa 100 de angajati Microsoft care calatoresc cu telefoane Nokia Lumia. Etichetele pot fi folosite si cu telefoane Android si Apple, folosite de majoritatea calatorilor.

Si compania aeriana Qantas Airways face teste cu etichetele RFID.

Noua eticheta va reduce costurile companiilor aeriene si va creste eficienta, scazand numarul de bagaje pierdute. Operatorii aerieni vor da gratuit etichetele RFID celor mai buni clienti, iar altii vor vinde dispozitivele cu un pret estimat la 30 de dolari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri