Bulgaria este cel mai de temut concurent al litoralului romanesc. Distanta mica si raportul calitate-pret sint elementele care fac diferenta.
Bulgaria reprezinta surpriza turistica a acestei veri. Cererea a depasit asteptarile operatorilor care anticipau o triplare a vinzarilor. In prezent, pe piata se vehiculeaza o crestere de cinci-opt ori a solicitarilor pentru plajele din tara vecina.

Daca in ceea ce priveste sejururile de o saptamina se putea observa de anul trecut o crestere a interesului romanilor pentru statiuni precum Nisipurile de Aur sau Albena, in acest an a crescut foarte mult si cererea pentru pachetele de weekend. Litoralul nostru sufera si mai mult, deoarece in Bulgaria pleaca turistii dispusi la cheltuieli ceva mai mari, in conditiile in care cele mai multe cereri sint pentru hotelurile de 4 si 5 stele, cu pachete all-inclusive.

Vinzari mari

In acest an, vinzarile pentru litoralul bulgaresc au mers foarte bine. Locurile s-au epuizat rapid. Toate locurile pe care le-am cumparat pe contingent s-au vindut. De altfel, de la inceputul lunii iunie am vindut tot ce am contractat pina la inceputul lunii octombrie. Ne-am asteptat sa triplam vinzarile, insa cererea a crescut de cinci ori, spune Aleksey Hinkov, managerul companiei Balkan Air Travel.

Oficialii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism spuneau in urma cu putin timp ca se asteapta ca in acest an numarul turistilor romani care pleaca in Bulgaria sa creasca de sase-opt ori comparativ cu anul trecut. In 2005 au mers in Bulgaria, conform estimarilor ANAT, 10.000 de romani, astfel ca in acest an se asteapta ca in jur de 60.000 de persoane sa aleaga aceasta varianta pentru petrecerea vacantei.

Loteria biletelor

Multe dintre agentii opereaza in acest moment la cerere, deoarece locurile pe care le-au negociat cu hotelierii din Bulgaria s-au vindut deja. Astfel, turistul vine si solicita o vacanta inr-un anumit hotel, iar agentul solicita o camera hotelului.

De aceasta data insa turistul va trebui sa astepte confirmarea ca exista camera libera in hotelul respectiv si in perioada dorita. Exista insa posibilitatea sa fie nevoit sa schimbe ori hotelul, ori data de plecare. Anul acesta sint multi cei care si-au achizitionat din timp pachetele turistice. Este un semnal ca, daca iti alegi din timp sejurul dorit, alegi ceea ce doresti, spune Traian Badulescu, purtatorul de cuvint al ANAT.

Preturi mici

Raportul calitate-pret cintareste mult in luarea unei decizii. In virf de sezon, in Nisipurile de Aur pretul este de 30 de euro pentru un hotel de 3 stele, 40 de euro in cazul unui hotel cu o stea in plus si 54 de euro pentru 5 stele. Tarifele includ cazarea si micul dejun.

In Albena, in cazul in care se opteaza pentru un hotel de 3 stele in regim all-inclusive, se vor plati 38 de euro/ persoana/zi, in virf de sezon. Pentru un hotel de 4 stele, preturile sint de 48 de euro/ persoana/zi in iulie si 53 de euro in august. Toate preturile sint pentru pachete all-inclusive. Cei care vin in aceste statiuni prefera, in general, sa mearga cu autoturismul propriu. Totusi, se pare ca distanta nu mai conteaza asa de mult. In Nessebar, pretul este de 63 de euro pentru 4 stele si de 70 de euro la 5 stele, tot in perioada de virf. Preturile sint dublate de servicii de calitate in urma colaborarii cu marii touroperatori europeni.

Secretul bulgarilor

Desi multi spun ca marii touroperatori, precum TUI, au cumparat proprietati de pe litoralul bulgaresc, operatorii de turism spun ca situatia este alta. In Bulgaria s-a facut privatizarea mult mai devreme decit in Romania, in 1993. Nu s-a optat pentru concesiune, ca in Romania. Toate hotelurile sint private si au fost cumparate de investitori bulgari. Dupa aceea au inceput negocieri cu marii touroperatori, TUI sau Neckerman, care au dat bani pentru investitii fie in modernizarea hotelului, fie in construirea unui hotel nou, in baza proiectului lor. Datoria s-a achitat prin prestarea de servicii turistice catre touroperatori.

Astfel, investitorii bulgari au obtinut banii si consultanta pentru a avea hoteluri la standarde internationale si si-au asigurat si clienti din strainatate. In Romania, un singur hotel de pe litoral a optat pentru aceasta modalitate, de parteneriat cu un touroperator strain. Si introducerea sistemului all-inclusive a determinat o cerere mare din partea turistilor straini pentru hotelurile din Bulgaria. Diferenta se vede la capitolul incasari din turism in 2004, de exemplu: 505 milioane - Romania, aproape 2,2 miliarde de euro - Bulgaria.

Ce spun turistii romani despre serviciile bulgaresti

Turistii romani care se intorc de pe litoralul bulgaresc spun ca vecinii nostri se apropie din ce in ce mai mult de calitatea serviciilor din tarile din Uniunea Europeana. Anca Petrescu a fost recent in Albena. A platit 11,2 milioane de lei vechi pe un sejur de 7 zile, la un hotel de 3 stele, pret in care au intrat transportul cu autocarul, taxa de statiune si 3 mese pe zi in sistem all-inclusive.

Nisipul de pe plaja este extrem de fin, pentru ca il cern cind incepe sezonul, plaja si apa curate, fara vinzatori ambulanti, iar difuzoarele nu bubuie nicaieri. Dupa 12.00 noaptea, pe linga hoteluri nu se mai aude nici o muzica, ne-a povestit tinara. A impresionat-o ca nimeni din personalul hotelului nu asteapta bacsisuri si inapoiaza restul pina la 10 stotintzki, echivalentul a 1.000 de lei vechi de la noi. Se putea face plaja si pe cearsaf, fara sa platesti, dar si sa inchiriezi sezlong si umbrela (5 leva un sezlong, adica 1,9 RON).

Nu am avut nici macar doua minute sentimentul de nesiguranta in Albena, sustine Anca Petrescu. Am lasat bunurile de valoare in camera si pe plaja am putut sa-mi las lucrurile personale ca sa fac o baie. O singura data, in Varna, cind am ajuns, am fost asaltati de tiganii valutisti, dar le-am spus ca nu schimbam valuta, asa cum am fost sfatuiti, si ne-au lasat in pace. Singurele inconveniente din toata vacanta au fost intirzierile repetate la autocar dar astea au fost din cauza romanilor.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6092&art=15059&cHash=3c39a47ee1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri