Desi ne aflam in secolul vitezei si suntem conectati zi de zi la mediul online, romanii sunt inca retinuti sa plateasca online vacante. Acesta este rezultatul unui studiu realizat de platforma de rezervari online HotelGuru.ro, potrivit caruia peste 70% dintre romanii cu acces la Internet se documenteaza online inainte de a-si alege destinatia de vacanta si hotelul unde se vor caza.

Studiul mai arata ca doar 28% aleg sa finalizeze rezervarea online, in timp ce 39% prefera sa faca rezervarea telefonic. Cei mai multi romani (68%) au declarat ca au incredere in site-urile de rezervari online si ca folosesc aceste portaluri pentru a citi detalii si recenzii despre unitatea de cazare. Inainte de a-si face o rezervare, 30% dintre romani acceseaza 4-5 site-uri, 11% - peste 10 site-uri si doar 3% acceseaza un singur site.

Cei care raman totusi reticenti la ideea de a finaliza rezervarea printr-un portal de rezervari online sustin ca nu doresc sa furnizeze date bancare si ca li se pare mai eficient telefonic, atunci cand au contact cu o persoana de la care pot sa afle mai multe detalii telefonic. De asemenea, Internetul este folosit si pentru alte activitati legate de turism, cum ar fi obtinerea de informatii inainte de calatorie sau pentru a impartasi experienta avuta in vacanta (de exemplu, postari pe retele sociale) – peste 55% dintre respondenti.

"Concluzia studiului nostru este ca romanii sunt interesati de posibilitatea de a-si face rezervari de cazare online, ca sunt dispusi sa acceseze mai multe site-uri si sa se informeze, dar ca inca opteaza pentru varianta rezervarilor telefonice", a declarat Tamas Varga, international business developer al companiei din Ungaria care administreaza platforma de rezervari hoteliere HotelGuru.ro.

Romania, destinatia de baza pentru concediile romanilor

Studiul a mai aratat ca Romania este principala destinatie aleasa de romani pentru petrecerea concediului de vara din acest an, statiunile de la munte sunt preferatele turistilor din intreaga tara, iar litoralul este preferatul bucurestenilor. Urmatoarele destinatii clasate dupa statiunile de munte si litoralul romanesc sunt Grecia, Bulgaria si Turcia.

80% dintre repondenti au declarat faptul ca principalul sezon de vacanta este vara. 27% dintre acestia au declarat ca isi petrec vacanta de vara pe litoralul romanesc, in timp de 41% au spus ca aleg muntele.

Destinatiile preferate de romani sunt zona Transilvaniei, Bran-Moieciu, Valea Prahovei, Sovata, Baile Felix, Bucovina, Maramures si statiunile de pe litoralul romanesc. In ceea ce priveste pretul pe care ar fi dispusi sa il plateasca pentru o noapte petrecuta intr-o pensiune/un hotel de 3 stele, raspunsurile au variat de la 70 lei la 250 lei de persoana.

Acestia au raspuns ca durata unui sejur in Romania se intinde pana la 2 saptamani, cu o medie de 7 nopti, iar bugetul mediu alocat este de 750 lei de persoana. Pentru o vacanta in strainatate, romanii care au raspuns studiului sunt dispusi sa plateasca intre 1000 si 3000 lei de persoana, in functie de destinatie si serviciile oferite.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1834 de respondenti din toata Romania, cu acces la internet, care au participat online la completarea chestionarului in perioada 21.07.2014 – 03.08.2014

HotelGuru.ro este un portal de rezervari online care are listate 1.700 de unitati de cazare romanesti din totalul celor peste 13.000 de unitati de cazare din Europa de Est afisate pe site. Pe HotelGuru.ro pot fi facute rezervari atat la pensiuni, cat si la hoteluri de 5 stele, fara sa fie necesara plata cu cardul sau introducerea datelor de pe card (plata se face la receptia hotelului). HotelGuru.ro este parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, care, in 2013, a generat rezervari de 25 de milioane de euro la nivelul Europei Centrale si de Est.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri