Mamaia si Navodari sunt statiunile preferate ale turistilor. Astfel, aceste destinatii au atras peste 50% din vanzarile vacantelor pe litoral in aceasta vara prin agentiile de turism, iar patru din cinci romani care au intrat in agentii pentru a cumpara vacante interne au ales litoralul, potrivit unui studiu al ANAT.

Topul statiunilor de pe litoral, in functie de vanzarile prin agentii de turism, este condus de Mamaia/Navodari, Eforie Nord si Saturn, urmate de Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costinesti, Cap Aurora si Eforie Sud. In total, vanzarile prin agentii de turism pentru litoral au crescut cu 2%.

Din totalul vanzarilor prin agentii pentru destinatiile interne, litoralul reprezinta circa 79%, iar celelelate destinatii reprezinta 21% din vanzari. Valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 599 de lei pe litoral, in crestere cu 2% fata de vara 2013, in timp ce valoarea medie a pachetului pe turist in restul destinatiilor a fost de 621 de lei, cu 3% mai mult fata de anul trecut.

Pe statiuni, valoarea pachetului mediu pe turist a fost de 720 de lei in Mamaia, 567 de lei in Eforie Nord, 499 de lei in Olimp, 486 de lei in Saturn, 481 de lei in Venus, 462 de lei in Jupiter, 449 de lei in Cap Aurora, 426 de lei in Costinesti, 417 lei in Neptun si de 311 lei in Eforie Sud.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor pe statiuni prin agentii de turism, in 2014 fata de 2013, acestea au stagnat in Mamaia si Eforie Nord, au crescut cu 11% in Saturn, cu 16% in Neptun, cu 2% in Jupiter, cu 25% in Venus, cu 6% im Mangalia, cu 7% in Cap Aurora si cu 20% in Eforie Sud. Au fost inregistrate scaderi pentru Olimp (-10%) si Costinesti (-25%), potrivit Mediafax.

"Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate marita a turistilor pentru raportul pret-calitate, cu o orientare preponderenta catre criteriul pret. Iata de ce statiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea in care se fac vizibile investitii in infrastructura locala si, mai ales, investitii hoteliere si in care preturile sunt sensibil mai mici decat in Mamaia, au inceput sa aiba cresteri de vanzari mai importante", a declarat Lucia Morariu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Programele speciale menite sa sustina vanzarile pentru destinatiile interne, intre care si litoralul romanesc, promovate de ANAT, impreuna cu FPTR, au inregistrat cresteri: Inscrieri Timpurii (crestere 7% si cumuleaza 20% din vanzari), Zile Gratuite de Vacanta (20% crestere, dar cumuleaza inca doar 5% din vanzari), Litoralul pentru Toti (crestere 10% si reprezinta 3% din vanzari). Serviciile tip all inclusive vandute pe litoral prin agentii au inregistrat o crestere de 20%.

Studiul ANAT a fost realizat pe baza unui sondaj realizat pe un esantion de peste 50.000 turisti care au calatorit prin intermediul unor turoperatori specializati in turismul intern.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri