Potrivit acestuia, din sezonul estival urmator, TUI isi va reorganiza activitatea si nu va mai aduce turisti straini pe litoralul romanesc, respectiv din Scandinavia, Germania sau Franta. El a explicat, citat de NewsIn, ca indicatorii de baza pentru tour-operatorii externi au la baza nivelul de satisfactie al clientului.

Indicatorii tin atat de zambetul unei receptionere cat si de curatenia din locurile de cazare. Ciprian Popescu spune ca gradul de satisfactie raportat de turistii care au fost vara aceasta pe litoralul romanesc sau care inca se mai afla cazati este sub nivelul mediu acceptabil. Reprezentantul in Romania al World of TUI afirma ca, din aceste motive, tour-operatorii externi au decis sa nu mai aduca turisti straini de anul viitor, pentru a se evita riscul reclamatiilor din partea acestora sau al unor vacante nesatisfacatoare, in conditiile in care litoralul romanesc are deja o imagine deficitara.

Ciprian Popescu a mai spus ca World of TUI incearca sa isi permanentizeze prezenta in zona litoralului romanesc, insa pentru moment mediul este usor neprietenos si singura modalitate este aceea de a astepta minimum un an. El a dat acest termen desi a mai spus ca nici anul trecut si nici vara aceasta nu au fost observate lucruri pozitive pe litoral. La randul sau, vicepresedintele Asociatiei Patronale Mamaia, Andrei Trandafir, a declarat ca, de obicei, contractele TUI se semneaza cu un an inainte pentru turistii straini care urmau sa vina pe litoral vara viitoare, dar acest lucru nu s-a intamplat si este clar ca acestia nu vor mai veni. El a mai spus ca spera ca turistii straini sa fie readusi pe litoralul romanesc in 2008.

Infrastructura submineaza turismul pe litoral

Absenta curselor aeriene directe spre aeroportul international Constanta, precum si accesul dificil pe cale rutiera la litoral sunt doua din punctele slabe ale turismului de litoral in Romania, se arata in proiectul de strategie elaborat de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT).

Alte puncte slabe ale turismului de litoral din Romania sunt poluarea mediului si procesele de degradare a plajei si falezei tarmului Marii Negre; oferta de agrement saraca din punct de vedere cantitativ (numar redus al facilitatilor) si uzata moral din punct de vedere al echipamentelor/instalatiilor; nivelul de pregatire al personalului, in scadere, ca urmare a migratiei fortei de munca; durata foarte redusa a sezonului turistic estival, de multe ori de numai doua luni; calitatea scazuta a serviciilor, in raport cu preturile practicate; imaginea defavorabila a Romaniei in strainatate, ca potentiala destinatie turistica; precum si lipsa de colaborare la nivel regional a factorilor implicati in gestionarea turismului, respectiv a autoritatilor publice locale si autoritatilor publice centrale, se arata in analiza situatiei pe litoralul romanesc din proiectul de strategie privind turismul romanesc in intervalul 2007-2013, elaborat de ANT.

Romania este "clar depasita" de Ungaria, Cehia, Bulgaria, Croatia, Polonia si Slovacia in privinta indicelui de competitivitate al industriei turistice, se mai arata in proiectul de strategie. Proiectul ANT recomanda, ca solutii, realizarea a mai multe obiective de infrastructura, inclusiv autostrada Bucuresti Cernavoda Constanta si a drumurilor expres Tulcea Constanta Vama Veche, Ramnicu - Sarat Harsova Constanta si Slobozia Harsova Tulcea, dar si modernizarea transportului feroviar prin dublarea si electrificarea unor segmente de cale ferata (Constanta Mangalia, Medgidia Tulcea si Medgidia Negru Voda) si introducerea unor trenuri moderne de mare viteza pe relatia Bucuresti - Constanta (si, eventual, Mangalia).

Alte sugestii includ echiparea turistica a porturilor situate in lungul Canalului Dunare-Marea Neagra , modernizarea aeroportului Constanta si asigurarea unor facilitati turistice adecvate, modernizarea punctelor de frontiera si vamale Vama Veche si Negru Voda, amenajarea punctelor de acostare pentru echipamente usoare de agrement la Mamaia si construirea de miniporturi pentru ambarcatiunile de agrement (Navodari, Eforie Nord, Costinesti, Jupiter, Venus si Vama Veche).

Costurile implicate de proiectele de infrastructura propuse de ANT sunt neclare si este, de asemenea, neclar, in ce masura proiectul de strategie elaborat de ANT va fi preluat si implementat de succesorul lui Ovidiu Marian la functia de presedinte al ANT.