Ryanair Holdings si EasyJet si-au consolidat anul trecut pozitia dominanta pe piata transporturilor aeriene low cost din Europa, atragand milioane de noi pasageri, in timp ce operatorii concurenti Norwegian Air Shuttle si Air Berlin au probleme sa se dezvolte, transmite Bloomberg.

Numarul pasagerilor operatorului irlandez Ryanair, lider pe piata low-cost, a crescut anul trecut cu 6%, la 86,4 milioane, in timp ce operatorul britanic EasyJet a raportat o crestere de 6,5% a numarului de clienti, la 65,3 milioane de persoane, noteaza Mediafax. In cazul ambelor companii cresterea numarului de pasageri a fost mai mare decat cresterea capacitatii, astfel ca gradul de ocupare a aeronavelor s-a imbunatatit.

Pentru cresterea cotei de piata, principarii operatori low-cost au marit frecventa curselor pe principalele rute si au oferit clientilor business facilitati precum locuri rezervate si tarife flexibile. Aceste politici au obligat marii operatori, cum sunt Air France KLM Group si Deutsche Lufthansa, sa restructureze operatiunile in cazul curselor pe distante scurte.

Gradul de ocupare a aeronavelor operate de EasyJet a avansat anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la 90,8%, iar in cazul Ryanair a avut loc o crestere de 3 puncte procentuale, la 86%. Wizz Air, cel mai important operator low-cost din Europa de Est, nu a raportat inca date referitoare la operatiunile din 2014. In 2013, compania cu sediul la Budapesta a transportat 13,5 milioane de pasageri, in crestere cu 12% fata de anul precedent. Intr-o perioada de 12 luni incheiata la sfarsitul lunii octombrie 2014, Wizz Air a transportat 15,5 milioane de pasageri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri