Wizz Air, operator aerian low-cost ungar, are in plan sa se listeze pe bursa de la Londra, unde vrea sa vanda actiuni noi in valoare de 150 de milioane de euro, pentru a-si consolida situatia financiara, a anuntat compania.

In luna mai a anului trecut, Wizz Air a anuntat ca va initia o oferta publica pe piata britanica prin vanzarea de actiuni noi in valoare de 200 milioane euro, insa in iunie a renuntat la acest plan din cauza volatilitatii pe bursa a sectorului aerian, scrie Mediafax. Wizz Air reia planurile de listare datorira rezultatelor financiare bune obtinute anul trecut si va initia oferta publica in primul trimestru din acest an, se arata in comunicatul emis miercuri de companie.

Veniturile din primele noua luni ale anului fiscal 2015 (martie-decembrie 2014) au crescut cu 22% fata de aceeasi perioada a anului fiscal precedent, la 992 de milioane de euro, in timp ce profitul EBITDAR (inainte de dobanzi, taxe, deprecieri, amortizari si costuri de restructurare) a avansat cu 38%, la 305 milioane de euro.

Numarul de pasageri transportati in intervalul martie-decembrie 2014 a urcat cu 18%, la 12,7 milioane. Wizz Air, care opereaza o flota formata din 54 de avioane Airbus A320, este cel mai mare operator low cost din Europa Centrala si de Est, cu o cota de piata de 37,7% la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut. Operatorul aerian este activ in 37 de tari si detine 18 baze in zece tari din Europa Centrala si de Est. Compania asigura zboruri catre 106 destinatii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri