Atentatele de la siturile turistice din Turcia, din ultimele zile, revendicate de catre un grup extremist kurd, risca sa afecteze sectorul turismului, vital pentru Turcia, devenit, deja, mai fragil, din cauza gripei aviare si a crizei provocate de caricaturile lui Mahomed
Nu exista niciun fel de indoiala asupra faptului ca aceste atentate au vizat, in mod special, un sector care este, pentru averea Turciei, "closca cu puii de aur". Este imposibil de evaluat impactul imediat asupra turismului pe care il au atacurile de la Marmaris, Antalya si Istanbul, care au omorat, in total, trei persoane si au ranit alte 50, dintre care zece turisti britanici.

Presedintele influentei Uniuni a Agentiilor de Voiaj (Trsab) din Turcia, Basaran Ulusoy considera ca aceste atentate nu vor avea niciun fel de influenta asupra turismului turc. "Astfel de evenimente se produc peste tot, a le aminti neincetat inseamna a acorda puncte in plus terorismului", a declarat Ulusoy.

Alti profesionisti ai domeniului se arata, insa, ingrijorati. "De fiecare data cand turismul ia avant, se intampla ceva", a declarat, preluat de NewsIn, presedintele hotelurilor de pe coasta mediteraneana, Osman Ayik, pentru cotidianul Vatan. Acesta considera ca este necesar ca masurile de securitate din zonele turistice sa fie intarite, fiindu-i teama sa nu aiba loc noi incidente, care sa alunge turistii si sa scada veniturile provenite din aceasta industrie.

Conducatorul Uniunii Investitorilor din Turism, Timur Bayindir, declara ca este imposibil ca astfel de atentate, care au loc peste tot in lume, sa fie prevenite.

Turismul a adus Turciei, in anul 2005, venituri de 18,1 miliarde de dolari (14,1 miliarde de euro). Turcia astepta anul acesta un numar de aproximativ 20 de milioane de turisti. Factori precum gripa aviara, care a omorat patru persoane, in luna ianuarie, in estul Turciei, si criza caricaturilor lui Mahomed au determinat scaderea numarului turistilor straini, cu 6,4%, de la inceputul anului pana in prezent, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, informeaza statisticile oficiale. Pana la sfarsitul lunii iulie, Turcia a fost vizitata de un numar de 10,9 milioane de turisti, transmit aceste date.

Cemalettin zdemir, subprefectul regiunii Marmaris, ale carei minunate plaje sunt vizitate de mii de turisti britanici si scandinavi, a afirmat ca nu este necesar ca lumea sa cedeze in fata panicii. "Nu am fost informati despre vizitatori care sa fi parasit orasul nostru dupa acest atac", a declarat zdemir.

Agentiile de voiaj nu au semnalat niciun fel de anulare semnificativa de rezervari. Cu toate acestea, cele doua cele mari agentii de voiaj germane, TUI si Thomas Cook, propun, de luni seara, schimbarea fara taxe suplimentare a rezervarilor facute de clientii lor, in Turcia.

Mai multe tari, printre care Franta, Marea Britanie, Belgia, Finlanda si Olanda au recomandat turistilor care pleaca in Turcia sa fie vigilenti, insa nu i-au sfatuit sa renunte la excursie. La Londra au fost raportate putine anulari ale rezervarilor pentru zboruri in Turcia, declara Sean Tipton, reprezentand federatia operatorilor din turism.

In anul 2005, Turcia a fost vizitata de aproximativ 1,8 milioane de britanici. Tipton a explicat ca turistii britanici sunt obisnuiti cu amenintarile teroriste. "Dupa 40 de ani de amenintari teroriste la noi acasa, avem tendinta sa le ignoram", a declarat mai Tipton.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri