Majoritatea romanilor (73%) folosesc internetul in perioada in care sunt in concediu, in timp ce 48% dintre acestia considera ca online-ul le ofera un ajutor important atunci cand isi planifica vacantele, potrivit unui studiu PayPal.

Totodata, conform aceluiasi studiu recent realizat de PayPal si GFK, 70% dintre turistii romani intra pe internet pentru a cauta oferte de vacanta, iar 68% cauta informatii detaliate referitoare la destinatiile unde calatoresc. Totodata, conexiunea Wi-Fi este cel mai important factor pentru 19% dintre romani atunci cand aleg locul unde se cazeaza, potrivit Mediafax.

Pe de alta parte, desi banii gheata sunt in continuare preferati in vacante, platile online castiga si ele in popularitate: desi un numar limitat de romani folosesc PayPal, cei care o fac acopera cheltuieli variate (8%) si cheltuielile pentru cazare (8%). De asemenea, 30% dintre romanii care au participat la studiu intentioneaza sa foloseasca PayPal pe viitor pentru cheltuieli legate de vacante. Conform aceluiasi studiu, multi romani se pregatesc inca pentru vacanta, in conditiile in care numai 32% au fost deja in concediu anul acesta. 19% asteapta reducerile pentru vacante din septembrie si un grup important intentioneaza sa isi faca vacanta in perioada octombrie - decembrie (10%).

Calatoriile dureaza de obicei doua saptamani (peste 36% dintre respondenti petrec in medie 14 zile de concediu pe an), iar sumele cheltuite nu sunt foarte mari (50% aloca pana la 500 de euro pentru toate cheltuielile de vacanta). Cu toate acestea, oamenilor le place sa fie pregatiti pentru calatorii si isi colecteaza informatiile pentru vacanta din mai multe surse.

Romanii considera internetul de o importanta cruciala pentru planificarea vacantelor

Planificarea vacantelor poate parea uneori o adevarata provocare, in special atunci cand implica deplasari impreuna cu copiii sau cand este vorba despre bugete limitate. Cu toate acestea, indiferent de obstacole, exista un instrument care face totul mai usor pentru tot mai multe persoane - internetul. Internetul este un instrument important pentru turistii romani - 38% dintre ei considera internetul de importanta cruciala pentru planificarea vacantelor si 42% il folosesc si pe parcursul calatoriei sau vacantei.

Totodata, internetul este de neinlocuit atunci cand vine vorba despre cautarea de oferte de vacanta la cele mai bune preturi posibile (cum ar fi pachetele de vacanta, excursii, transport, cazare etc.). In plus, internetul este folosit pentru cautarea de informatii detaliate referitoare la destinatia de vacanta (precum preturile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atractiile turistice, informatii referitoare la sanatate si siguranta, reglementari vamale si date privind vizele si imigratia, printre altele).

In ambele cazuri, canalele online sunt mai populare ca sursa de informare decat cele offline. De exemplu, numai 18% cauta oferte si 20% cauta informatii detaliate prin intermediul unui consultant in turism sau prin telefon, in timp ce 45%, respectiv 28% folosesc paginile web ale agentiilor de turism sau profilurile acestora de pe retelele de socializare. Alte canale online - precum motoarele de cautare sau portalurile de calatorie - se bucura si ele de o cota ridicata de popularitate in randul calatorilor.

Turistii romani nu mai sunt pasionati de pachete de calatorie all-exclusive pentru destinatii luxuoase si inchise. Cea mai atractiva vacanta pentru 31% dintre romani este cea de relaxare, urmata de vacantele cu beneficii pentru sanatate (17%) si concediile insorite (12%) Romanii prefera in principal sa se cazeze la hotel (40%), dar apartamentele inchiriate (23%) si locuintele prietenilor (12 %) sunt de asemenea in topul preferintelor.

Atunci cand vine vorba despre alegerea locului exact pentru petrecerea vacantei, cel mai important factor continua sa fie pretul (85%) si opiniile/ recomandarile bune de pe internet (67%). In acelasi timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre romani. In acest fel, accesul la e-mail, retelele de socializare si alte servicii online este mai important decat facilitatile pentru familie (57%) sau distanta pana in centrul orasului (53%). De asemenea, turistilor le place sa aiba la dispozitie numeroase metode de plata - posibilitatea de a plati pentru vacante in moduri cat mai variate este importanta pentru 55% dintre respondenti.

Circa 31% dintre romani considera internetul crucial si in timpul concediului

Cea mai populara metoda de calatorie este cu masina, aleasa de 63% dintre turisti, in timp ce urmatoarea preferinta este avionul (17%). Romanii isi aleg liniile aeriene si zborurile in principal in functie de pret (94%), de politica privind bagajele (83%) si de oferta de destinatii (76%). Mai mult, un factor foarte important este reprezentat de discounturi si alte promotii - care sunt motivul realizarii achizitiei pentru 9% dintre romani. Pentru romani, internetul nu este util doar pentru planificarea vacantelor, ci si in timpul deplasarlor propriu-zise - circa 31% dintre romani il considera crucial in timpul concediului. In vacanta, internetul este folosit pentru a verifica harti sau a stabili itinerarii (36%) ori pentru a gasi cele mai bune restaurante sau atractii turistice (25%). Mai mult, internetul este adeseori utilizat in timpul vacantelor pentru a fi in contact cu prietenii si familia prin intermediul social media (26%) si pentru a ramane la curent cu lucrurile care se intampla la serviciu (8%).

Romanii aflati in vacanta sunt calculati - si aloca in medie un buget de 500 de euro pentru cheltuielile de concediu. Cu toate acestea, ei fac achizitii online si in vacanta, in special bunuri digitale - eBook-uri pentru citit la plaja, muzica pentru deplasarile cu masina, dar si alte tipuri de produse; posibilitatea realizarii de achizitii online este importanta pentru 2% dintre turisti.

Cele mai populare metode de plata pentru acoperirea cheltuielilor de vacanta (atat inainte, cat si pe parcursul deplasarii sau vacantei propriu-zise) sunt banii gheata (80%) si cardurile bancare (44%). In acelasi timp, 3% dintre romani au folosit PayPal pentru a acoperi o parte dintre cheltuielile celei mai recente vacante pe care au avut-o, in timp ce 27% nu au folosit PayPal, dar intentioneaza sa faca acest lucru pe viitor. Popularitatea platformei de plati atunci cand vine vorba de calatorii este datorata nu doar convenientei si securitatii sale, ci si faptul ca este disponibila pe plan international.

"Internetul este unul dintre instrumentele cele mai puternice ale prezentului si calatoriile reprezinta unul dintre aspectele vietilor noastre pe care le-a influentat semnificativ. Si e un sentiment extraordinar ca, cu doar cativa pasi simpli, sa poti rezerva un zbor pana la capatul lumii si sa poti verifica toate informatiile importante referitoare la acel oras sau regiune", spune Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrala si de Est. "Vrem sa fim parte a acestei revolutii si acesta este motivul pentru care, de la 1 iulie, PayPal le ofera utilizatorilor sai protectie si atunci cand cumpara bunuri digitale folosite in mod frecvent in timpul calatoriilor. Vrem sa le oferim cea mai buna experienta de calatorie si acesta este motivul pentru care le oferim protectie si celor care achizitioneaza bilete. Si daca ceva nu e in regula pe parcursul vacantei - PayPal va da banii inapoi", adauga Damien Perillat.

Infiintata in 1998, compania PayPal a procesat in 2014 peste patru miliarde de plati, din care un miliard au fost realizate de pe dispozitive mobile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri