Turismul romanesc, aflat in proprietate privata in proportie de aproape 100%, este afectat de multe ori atunci cand niste functionari iau, din birourile lor, masuri rupte de realitate, cum este si mutarea birourilor externe de promovare turistica de la ANT la nou infiintatul Institut de Comert Exterior, sustin reprezentantii FPTR.

Din acest motiv, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) solicita Guvernului sa fie consultata atunci cand se iau decizii in legatura cu turismul.

"Turismul romanesc este, in proportie de peste 99%, aflat in proprietate privata, si din acest motiv nu mai vrem sa se ia hotarari fara sa mai fim consultati. S-a intamplat de multe ori ca niste functionari, din birourile lor, sa ia decizii care sa ne afecteze", a declarat Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

Federatia, ai carei membri au peste 31.000 de angajati si o cifra de afaceri cumulata care depasteste 5 miliarde de euro, este cea mai importanta structura de acest fel din turismul romanesc.

"Daca in alte domenii statul inca mai are inca participatii insemnate, turismul romanesc este integral privat. Cel mai bine stiu ce se intampla in piata patronii din turism. Ultima masura gresita, luata fara ca noi sa fim consultati, a fost trecerea birourilor externe de promovare turistica de la Autoritatea Nationale de Turism (ANT) la nou infiintatul Institut de Comert Exterior", a spus Mohammad Murad.

In decembrie anul trecut s-a decis infiintarea Institutului Roman de Comert Exterior (IRCE) care va avea un total de 60 de posturi care, desi se va ocupa de exporturi, nu va avea in subordine cele 83 de posturi ale atasatilor comerciali ai Romaniei, dar preia in schimb birourile nationale de turism. Reprezentantele externe de turism vor fi preluate fara vreun compartiment de suport, in conditiile in care nou infiintatul institut nu dispune de personal de specialitate in domeniul promovarii turistice, care are un caracter special, diferit de promovarea comerciala.

Exportul turistic se consuma in tara, iar promovarea se face cu mesaje, imagini si promisiuni, mizand foarte mult pe imaginea si credibilitatea promotorului. In plus, promovarea turistica se adreseaza in egala masura consumatorului individual, cat si celui care calatoreste in grup, indiferent daca acestia isi organizeaza calatoria pe cont propriu sau printr-o organizatie de turism.

Reprezentantele externe vor trebui sa coopereze pentru exercitarea atributiilor lor cu Autoritatea Nationala de Turism, adica cu institutia din care tocmai se doreste a fi desprinse.

Transferul reprezentantelor de la ANT la IRCE va ingreuna, cu siguranta, si activitatea de promovare pe piata externa a firmelor romanesti de turism, care vor trebui, de exemplu pentru a participa la targurile internationale de turism de la Berlin sau Londra, sa discute cu ANT, care decide unde si cum se participa la targurile internationale, dar si cu IRCE, care va raspunde de modul de organizare a standului. Asta in cazul in care cele doua institutii se vor intelege si vor colabora.

Daca infiintarea IRCE, exceptand graba si diletantismul cu care se incearca punerea sa pe picioare, poate sa fie un lucru bun, preluarea reprezentantelor externe de turism (9 birouri functionale si 2 in pregatire) intr-o structura neadecvata, neperformanta in domeniul turistic, va aduce mari prejudicii nu numai turismului romanesc, ci si imaginii destinatiei Romania.

Sursa foto: AGERPRES FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri