Numarul turistilor romani in strainatate a urcat in aceasta vara cu 15%, cele mai cautate destinatii fiind Grecia si Turcia, urmate de Spania, Italia si Portugalia, estimeaza ANAT, care remarca si cresterea inregistrata de 2-3 ani de litoralul romanesc.

Bulgaria iese astfel din Top 5 al celor mai vizitate tari de catre romani, dupa ce timp de mai multi ani se afla in primele trei pozitii in acest clasament. "Cele mai vizitate destinatii din acest an au fost: Grecia, Turcia, Spania, Italia si Portugalia. Anul acesta Grecia a fost pe un trend ascendent, devansand Turcia datorita faptului ca este ceva mai ieftina si pentru ca au fost pe piata mult mai multe chartere ca anul trecut. Oferta a fost diversificata si turistii au putut alege dintr-o paleta mare de destinatii in functie de preferinte. Sezonul estival inca nu s-a incheiat, dar estimam o crestere de 15% fata de anul trecut", a declarat Alin Burcea, prim vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) si proprietarul agentiei de turism Paralela 45, scrie Mediafax.

Potrivit acestuia, litoralul romanesc este pe crestere de 2-3 ani si o parte dintre turisti romanii care in anii trecuti alegeau Grecia si Bulgaria ca destinatie de vacanta s-au reorientat in ultimul timp catre litoralul autohton. "Explicatia ar fi infrastructura, hotelurile noi aparute, cresterea usoara a serviciilor, sistemul all inclusive practicat de anumite hoteluri", spune Burcea.

De asemenea, in anii trecuti Egiptul era o alta destinatie de vacanta preferata de romani. Acum insa, din cauza problemelor politice cu care se confrunta tara, numarul turistilor a scazut. "In acest moment sunt 2 chartere pe piata spre Egipt, unul pe Hurghada si unul pe Sharm pentru perioada de toamna- iarna. Aceste zone sunt ferite de miscarile care au loc sporadic in Egipt, miscari care de regula se petrec in Cairo", precizeaza Burcea.

In ceea ce priveste situatia din Grecia, el subliniaza ca pana vara viitoare problemele se vor reglementa cu siguranta. "Turismul in Grecia este un pilon important al economiei grecesti si nu isi vor permite sa ii scada calitatea, cu siguranta", a adaugat Burcea. De asemenea, acesta considera ca, daca s-ar fi alocat mai multi bani pentru promovarea Romaniei din punct de vedere turistic in strainatate, turismul putea contribui cu cel putin 4% la Produsul Intern Brut, fata de sub 1% in prezent.

Reprezentantul ANAT este de parere ca Romania ar putea totusi atrage mai multi turisti straini daca ar exista programe focusate pe anumite zone ale tarii. "Mai multi turisti am putea atrage prin promovare externa, asta este sigur (ca sa nu mai vorbim despre infrastructura, care conteaza enorm). Ne-ar trebui niste programe focalizate pe anumite zone - Manastirile Moldovei, Delta, Maramuresul, turismul balnear, etc, obiective pe care sa le promovam pe pietele externe astfel incat turistii sa poata lua contact cu «universul romanes». Astfel, la ce tara frumoasa avem, sigur acestia vor reveni cu placere sau la randul lor vor povesti prietenilor lor pe care ii vor face curiosi sa vada aceasta tara", a mai spus Burcea.

Sursa foto: Turisti/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri