Deschiderea unei usi de avion in zbor este un risc

Deschiderea unei usi de avion in zbor este un risc

Deschiderea unei usi de avion in zbor este un risc. De fapt nu este. Atunci cand avionul zboara la altitudinea de croaziera este sub presiune, iar pentru deschiderea unei usi ar fi nevoie de o putere supraomeneasca.

Sursa foto: Mikhail Starodubov/shutterstock.com

O gaura mica in fuselaj va trage pe toata lumea afara

O gaura mica in fuselaj va trage pe toata lumea afara

O gaura mica in fuselaj va trage pe toata lumea afara. Nu este adevarat, avionul va fi doar depresurizat si va putea zbura fara probleme. Doar o avarie mai mare a structurii poate cauza dezastre, o decompresie rapida.

Sursa foto: Cameris/shutterstock.com

Te imbeti mai repede la altitudine mare

Te imbeti mai repede la altitudine mare

Te imbeti mai repede la altitudine mare. Fals. In avion este doar mai putin oxigen, ceea ce te poate face sa te simti ametit, nu inseamna ca te imbeti mai repede.

Sursa foto: Halfpoint/shutterstock.com

Avioanele golesc toaleta in zbor

Avioanele golesc toaleta in zbor

Avioanele golesc toaleta in zbor. Nu se intampla asta. Singurele reziduri care pica din cer sunt de la pasari.

Sura foto: Perfect Gui/shutterstock.com

Aerul recirculat din avioane raspandeste microbii

Aerul recirculat din avioane raspandeste microbii

Aerul recirculat din avioane raspandeste microbii. Pare logic, dar nu este asa. Aerul din cabina este tras in fuselajul interior, apoi trece prin filtre si este amestecat cu aer proaspat. Boeing spune ca intre 94 si 99.9% din microbii din aer sunt capturati si exista o schimbare a aerului la doua-trei minute, deci mai des decat in cladirile de birouri.

Cei mai multi microbi in avion sunt pe tabliile care servesc drept masute.

Sursa foto: PinkBlue/shutterstock.com

Purtarea centurii de siguranta poate reduce sansele de a supravietui unui accident aviatic

Purtarea centurii de siguranta poate reduce sansele de a supravietui unui accident aviatic

Purtarea centurii de siguranta poate reduce sansele de a supravietui unui accident aviatic. Este gresit, pentru ca nu va impiedica sa iesiti rapid dintr-un avion prabusit, centura fiind usor de decuplat. In schimb, daca nu purtati centura de siguranta riscati sa fiti aruncati prin tot avionul.

Sursa foto: Andresr/shutterstock.com

Mastile de oxigen sunt momeli menite sa pastreze pasagerii pe scaune

Mastile de oxigen sunt momeli menite sa pastreze pasagerii pe scaune

Mastile de oxigen sunt momeli menite sa pastreze pasagerii pe scaune inainte de accident. Este fals. Aveti nevoie de ele in cazul in care cabina pierde presiune la 10.000 de metri altitudine unde aerul are putin oxigen, lucru care se poate intampla cu usurinta fara sa conduca la un accident. Pilotii vor avea nevoie de cateva minute pentru a cobori gradual sub 3.000 de metri unde aerul este respirabil.

Sursa foto: withGod/shutterstock.com

Nu ai nici macar o sansa de supravietuire in cazul unui accident de avion

Nu ai nici macar o sansa de supravietuire in cazul unui accident de avion

Nu ai nici o sansa de supravietuire unui accident de avion. Este o afirmatie falsa. Potrivit National Transportation Safety Board, 95% din pasagerii implicati in accidente pe linii aeriene americane intre 1983 si 2000 au supravietuit. Avioanele moderne sunt rezistente la foc, usor de evacuat si capabile sa zboare cu defectiuni semnificative.

Sursa foto: oneinchpunch/shutterstock.com

Te poti bloca in toaleta

Te poti bloca in toaleta

Te poti bloca in toaleta avionului daca tragi apa in timp ce esti asezat. Nu este adevarat, insa mai bine nu incercati. Toaletele si sistemul vid sunt concepute sa protejeze calatorii.

Sursa foto: tratong/shutterstock.com

Echipajului de cabina ii este permis sa aresteze un pasager

Echipajului de cabina ii este permis sa aresteze un pasager

Echipajului de cabina ii este permis sa aresteze un pasager. Este adevarat. La cererea capitanului, echipajul de cabina are dreptul de a aresta un pasager. Exista si catuse la bord pentru astfel de cazuri. Desigur, acest lucru se intampla numai daca un pasager este o amenintare la adresa sigurantei zborului. La debarcare, inainte sa deschida usile aeronavei in mod oficial capitanul va anunta personal arestarea.

Sursa foto: wavebreakmedia/shutterstock.com