Turistii romani au evoluat fata de acum un deceniu, cand voiau sa plece in vacanta, de Revelion, cu oala de sarmale la cala avionului, sau veneau la agentia de turism cu banii in punga. Astazi, achizitia vacantei se face online, cu plata de pe telefonul smart, iar obiectivele turistice sunt verificate cu ajutorul aplicatiilor de pe Internet, arata o analiza facuta de Paravion.ro.

Majoritatea romanilor care calatoresc in strainatate cunosc regulile companiilor aeriene, insa in urma cu zece ani lucrurile erau diferite, potrivit specialistilor Paravion, una dintre cele mai mari agentii de turism din Romania. Existau pe atunci cazuri in care turistii care cumparau pachete de Revelion in afara tarii, voiau sa petreaca exact ca acasa.

"Am avut o clienta care a vrut neaparat sa ia oala de sarmale cu ea in vacanta la Viena si care a tinut atat de mult la acest lucru, incat a preferat sa renunte la avion, unde nu o acceptau cu sarmalele, si sa mearga cu trenul. Nici asa nu i-a fost usor si a ajuns sa-i ceara controlorului de la vagonul de dormit sa-i opreasca caldura in cuseta ca sa nu i se strice sarmalele. Peripetiile au continuat la hotel, deoarece angajatii de acolo au refuzat sa-i tina oala in frigiderul restaurantului. Ulterior, s-au purtat alte negocieri dure cu restaurantul in care se dadea petrecerea de Revelion, iar in final, dupa ce a semnat cateva hartii, a avut satisfactia sa treaca in Noul An mancand sarmale de acasa", isi aminteste Remus Visan, managing director al Paravion.

La Paris, cu conserve in geanta

Cazul cu sarmalele nu este singular, pentru ca in urma cu 10-15 ani, destul de multi turisti plecau cu cutiile de conserve la ei in city break-uri la Paris. Cand ajungeau la hotel si desfaceau gentile, sunau la agentie si se plangeau ca li s-au furat din bagaj. Agentia era nevoita sa trimita reclamatii la aeroport, iar cand venea raspunsul, se afla ca turistii aveau gentile pline cu conserve de peste, carne, pateuri, sau borcane.

"Nu voiau sa cheltuiasca niciun ban pe mancare si incercau sa ia totul de acasa. Turistul s-a schimbat intre timp, si, daca in urma cu 10-15 ani, multi nu intrau in restaurante in strainatate, acum, cand cumpara vacanta se intereseaza in primul rand de restaurante si de distractie", afirma Remus Visan.

In urma cu mai mult de un deceniu, un domn foarte in varsta, imbracat in haine ponosite si tinand in mana o sacosa veche, din panza, murdara si plina de pete, a intrat in agentia Millenium din Bucuresti, cea care a lansat ulterior pe piata brandul Paravion. Batranul s-a asezat pe scaunsi s-a interesat de un circuit de 21 de zile in Europa, care includea Franta, Italia, Spania si Portugalia. Circuitul, facut cu autocarul, era foarte scump pentru acele vremuri, costand in jur de 1.200 de dolari de persoana.

"Omul a zis ca vorbeste cu sotia si se intoarce a douazi. A revenit dupa 24 de ore cu aceeasi sacosa soioasa, spunand ca vrea sa cumpere excursia. I-am spus cat costa, dar nu credeam ca are bani sa plateasca. Mi-a zis ca vrea sa o cumpere si l-am intrebat ce avans vrea sa plateasca, dar a spus ca vrea sa achite integral si a scos din plasa banknote nou-noute, dolari, si a achitat peloc 2.400 de dolari", povesteste Remus Visan.

Batranul a povestit ulterior ca avea cateva case revendicate si ca traia doar din chirii, castigand cateva mii de dolari pe luna. Cheltuia foarte putin, iar restul banilor erau depusi la banca, insa hotarase cu sotia ca, inainte de moarte, sa vada lumea.

Tot la inceputul anilor 2000, cand Internetul nu era accesat de atat de multa lume, iar oamenii mergeau in concedii fara sa se informeze mai intai referitor la ce gasesc acolo, la fata locului ratau insusis copulexcursiei. De exemplu, la circuitele in Grecia, dupa vizitarea primelor obiective, unii se plictiseau foarte tare savada "doar pietre", iar cand ajungeau la Acropole, obiectivul zero al circuitului, cautau un chiosc de unde sa cumpere o bere rece si ramaneau sa o bea langa autocar pana se intorcea grupul.

"Acum, 80% dintre clienti isi cumpara vacantele online, iar din ce in ce mai multi le achizitioneaza cu smartphonul. Avem turisti care stau cu ghidul Michelin deschis pe telefon si verifica ghizii daca ii duc la obiectivele importante. Au tot felul de aplicatii pe telefon, axate doar pe ghiduri turistice, care iti arata restaurantele si punctele de atractie. In ziua de azi, ghidul touristic este monitorizat si criticat in functie de review-urile din aplicatiile descarcate de pe Internet", comenteaza Remus Visan.

Paravion este una dintre cele mai importante agentii de turism online din Romania, care opereaza pe mai multe piete din Europa de Est si in Turcia, unde ofera servicii precum rezervari de bilete de avion, vacante, inchirieri auto si hotel.

Sursa foto: Odua Images/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri