Compania Tarom nu este interesata sa introduca zboruri interne, intre orasele din Romania, ceea ce nu ajuta turismul romanesc, sustine Corina Martin, presedintele Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (FAPT). Astfel, asociatiile de turism au inceput sa discute cu compania Blue Air, interesata de "proiecte reale", si vor continua discutiile cu celelalte companii aeriene low-cost prezente in Romania.

Patru asociatii de turism si patru aeroporturi din zone turistice strategice din tara au incercat in noiembrie sa convinga compania Tarom sa introduca zboruri interne din Timisoara, Cluj-Napoca, Oradea si Suceava catre Constanta, pentru ca romanii sa ajunga mai usor pe litoral, implicit in celelalte zone turistice din tara. Ce a raspuns Tarom?

Corina Martin: Raspunsul Tarom a fost in continuare "nu ne intereseaza turismul romanesc"

"Politica Tarom de a nu sprijini zboruri interne, intre destinatiile romanesti, nu ajuta deloc turismul romanesc. Patru asociatii de promovare, cu patru aeroporturi, cu patru consilii judetene, alaturi de presedintele ANAT si presedintele Federatiei de Promovare din Republica Moldova, ne-am dus la Tarom ca sa intrebam Taromul de ce nu este de acord de atatia ani sa introduca zboruri interne, Constanta-Timisoara, Constanta-Oradea, Constanta-Cluj sau Constanta-Suceava, pentru a sprijini mai mult circulatia interna in Romania. In fiecare an raspunsul a fost nu. De aceasta data am adunat toti colegii si ne-am dus acolo. Raspunsul a fost in continuare nu ne intereseaza turismul romanesc", a declarat Corina Martin, la o conferinta despre un turoperator israelian care va aduce turisti israelieni in Romania, dar fata de care compania Tarom a refuzat curse charter.

Astfel, ea sustine ca este "extrem de grav" daca o companie considera ca orasele din Romania nu sunt pregatite sa primeasca turisti.

Tarom nu vrea zboruri interne pentru ca vrea profit, desi este pe pierdere de ani de zile

"Acesta a fost momentul in care am considerat ca nu avem un partener real in Tarom. Ni s-a explicat ca este societate comerciala, care vrea profit. Le-am spus: da, dar oricum sunteti pe pierdere. Nu ne-ati convins pana acum niciodata ca sunteti pe profit. Haideti sa facem un parteneriat. Suntem aici atatea consilii judetene, asociatii de promovare si aeroporturi care va socilita acest lucru. Din pacate, dupa aceea a trebuit sa plecam la compania Blue Air, unde am discutat la modul serios de proiecte reale, proiecte serioase, asa cum discutam si cu alte companii aeriene", a explicat in continuare Corina Martin, care este si presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii.

Martin sustine ca va inainta discutii pentru curse aeriene spre litoral si cu alte companii aeriene low-cost, cum ar fi Ryanair si Wizz Air, care de curand au anuntat zboruri interne in Romania.

"Evident ca dupa ce am epuizat discutiile cu Tarom, soldate cu raspuns negativ, am abordat, asa cum spuneam, Blue Air. Da, vom avea discutii cu aceste companii (n.r.: Ryanair si WizzAir), este ceea ce ne mai ramane de facut pentru ca dorim sa atragem turistii romani din zonele mai indepartate ale Romaniei catre litoral. Daca le cream aceasta facilitate si accesul catre aeroportul din Constanta, va garantez ca numarul turistilor romani pe litoral va creste, la fel cum constantenii vor merge in Oradea in city break. Va asigur, oradenii ajung extrem de greu catre litoral si se gandesc de sapte ori pana vor lua aceasta decizie, evident ca se vor urca in schimb intr-un zbor charter si vor merge catre vestul Europei. La fel fac si cei din Suceava si la fel fac cei din Timisoara. Constantenii si-ar dori sa viziteze Oradea, Timisoara sau Bucovina, dar nu au aceasta posibilitate", a mai spus Corina Martin.

Compania Tarom a inregistrat pierderi si in 2015, de 49 milioane lei. Totusi, "trendul" este pozitiv fata de 2014, cand pierderile companiei nationale de transport aerian au fost de 110 milioane lei.

Sursa foto: Vytautas Kielaitis/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri