Turismul romanesc inregistreaza cresteri de la an la an. Turistii romani si straini incep sa redescopere litoralul romanesc si Delta Dunarii, peste 4 milioane de turisti ar urma sa cheltuiasca, in acest an, in sezonul estival, mai bine de 1,4 miliarde de lei pe servicii de cazare si masa, conform unei analize Keysfin, analistii companiei apreciind ca vara acestui an se anunta a fi cea mai profitabila din ultimii zece ani pentru turismul romanesc.

“Renovarea hotelurilor din Mamaia, Neptun, Olimp, Venus, Saturn si adoptarea unui management similar cu cel din Grecia, Turcia si Bulgaria au facut ca firmele de turism sa inregistreze rezultate excelente in acest an”, afirma expertii Keysfin.

Ei mai spun ca un cuvant greu de spus l-a avut climatul de insecuritate extern, atentatele din Turcia, Franta si Germania influentand decizia turistilor romani.

“Pe fondul situatiei internationale, multi dintre turistii romani, dar si straini, s-au reorientat catre litoralul romanesc si Delta Dunarii”, arata sursa citata.

Analistii spun ca numarul turistilor care au vizitat Dobrogea, adica litoralul si Delta Dunarii, a crescut semnificativ in ultimii ani, pe fondul dezvoltarii ofertei de servicii de calitate.

Daca in 2010, erau inregistrati oficial 3,04 milioane de turisti romani, numarul acestora a crescut sustinut in urmatorii ani:

  • 3,23 milioane in 2011
  • 3,57 milioane in 2012
  • 3,27 milioane in 2013
  • 3,37 milioane in 2014
  • 3,8 milioane in 2015


Potrivit datelor Keysfin, in 2015 au fost pe litoral 191.093 de turisti straini, iar in Delta au fost inregistrati 33.815.Comparativ, in 2010, litoralul romanesc a atras 133.900 turisti straini, iar in 2014 au fost 162.914.

Numarul turistilor straini, in crestere de la an la an

”Numarul turistilor straini este in crestere, de la an la an, insa sub potential. Dezvoltarea unor oferte de servicii turistice si de distractie competitive, cu focus pe plajele de calitate, oferta de cluburi si gastronomia romaneasca, dar mai ales pe climatul de siguranta din Romania, poate si trebuie sa determine o crestere a afluentei turistilor straini in tara noastra in urmatorii ani”, au mai spus analistii KeysFin.

Ei estimeaza, pe baza asteptarilor firmelor din domeniu, ca numarul turistilor romani si straini sa treaca in acest an de 4 milioane.

“Perspectivele sezonului 2016 sunt extrem de pozitive. Semnalele din piata indica faptul ca gradul de cazare in statiunile de pe litoralul romanesc a atins 100% in ultimele trei saptamani, luna august este la capacitate maxima, iar perspectivele lunii septembrie sunt, de asemenea, imbucuratoare, vremea urmand sa fie propice extinderii sezonului”, spun expertii de la Keysfin.

Datele privind numarul turistilor iau in calcul numai cifrele oficiale, raportate de operatorii din turism autoritatilor, precizeaza ei.

“Este cunoscut faptul ca, pe langa acestia, mai exista o piata alternativa de turism, asa-numitele cazari la particulari, acolo unde numarul locurilor de cazare este cel putin egal cu cel din structurile fiscalizate. Daca luam in calcul si faptul ca multe dintre datele trimise de operatori autoritatilor nu sunt cele mai fidele, avem perspectiva unui an 2016 cu un numar record de turisti”, au mai spus acestia.

De asemenea, si afacerile din sector au crescut spectaculos pe litoral.

“Daca in 2010, business-ul total din zona Dobrogei, incluzand aici litoralul si Tulcea (Delta Dunarii) era cifrat la 713,3 milioane de lei, in anii urmatori a crescut de la 662,7 milioane lei in 2011, 805,1 milioane lei in 2012, 832,6 milioane lei in ---2013, 948 milioane lei in 2014 respectiv 1,14 miliarde lei in 2015”, arata datele Keysfin.

Analistii companiei estimeaza afaceri de aproximativ 1,4 miliarde lei in acest an, pe fondul dezvoltarii unei palete extinse de servicii si ca urmare a efectului reducerii TVA.

“Cresterea concurentei in domeniul serviciilor de cazare si masa, dezvoltarea unei oferte competitive pentru turisti creaza -----perspectivele unor afaceri net superioare anilor trecuti”, au mai spus analistii de la Keysfin.

Care sunt cei mai importanti jucatori din sectorul turismului

  • Blaxy Premium Resors Hotel SA in domeniul hotelier
  • Georgio Fast SRL in sectorul restaurantelor
  • Undergroud Group SRL in domeniul barurilor
  • Tabara Navodari SA si Stihll SRL in segmentul taberelor, campingurilor si parcurilor de rulote
  • Dublet SRL, in alte servicii de cazare

“Cele mai mari afaceri in sectorul de cazare de pe litoral, in 2015, au fost realizate de Blaxy Premium Resors Hotel SA, de 18,41 milioane de lei, firma urmata de Vega Turism SA, de 18,4 milioane de lei si de Voila AS SRL, de 14,5 milioane de lei”, potrivit Keysfin.

In topul celor mai importante firme de cazare din turismul de pe litoral se mai situeaza, in ordinea cifrei de afaceri realizata anul trecut:

  • Mamaia Resorts Hotels SRL (10,3 milioane lei)
  • Xenoti SRL (9,7 milioane lei)
  • Elegant Impex SRL (7,5 milioane lei)
  • Complex Savoy SA (7,5 milioanelei)
  • Baron Service SRL (7,4 milioane lei)
  • L&Sirom SRL (7,23 milioane lei)
  • Aurora Mamaia SRL (7,2 milioane lei)

Pe segmentul de restaurante si alte servicii de masa:

  • Georgio Fast SRL este lider, cu afaceri in 2015 de 27,7 milioane de lei
  • Crisrob Dede SRL (21,9 milioane lei)
  • Hagi Sport SRL (10,4 milioane lei)
  • Lascu Bros SRL (14,6 milioane lei)
  • Underground Club SRL (13,8 milioane lei)
  • Briza Marii Negre SRL (12,2 milioane lei)
  • Ionut Restaurante SRL (12,1 milioane lei).

Informatiile au fost culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societatile comerciale si PFA-urile active din Romania.

Citeste si:

    Sursa foto: Radu Bercan / Shutterstock Sergey Nivens/ Shutterstock Maxim Blinkov/ Shutterstock

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Turism »



    Setari Cookie-uri