Litoralul a atras in sezonul 2016 cu pana la 12% mai multi turisti, datorita investitiilor realizate in ultimii ani de hotelieri, care au dus la cresterea calitatii serviciilor turistice, maririi plajelor din Mamaia, Eforie Nord si Constanta, printr-o investitie a Companiei Apele Romane Dobrogea-Litoral, dar si conjuncturii internationale, care a determinat un numar mai mare de romani sa isi petreaca vacantele in destinatii interne.

Iulie si august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul romanesc, cererea fiind atat pentru sejururi, in medie, de patru zile, cat si pentru weekend. In sezonul 2016 se constata o crestere a ofertei pentru vacante all inclusive, disponibile in cazul a 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral, dar si a cererii din partea turistilor pentru acest tip de servicii. Statiunile din sudul litoralului, care si-au imbunatatit oferta hoteliera cu unitati de patru stele si servicii all inclusive, au fost preferatele turistilor si in acest sezon. Per ansamblu, cresterea valorica estimata pentru intreg sezonul, in comparatie cu vara trecuta, e de aproximativ 18%.

”In urma intalnirilor de final de sezon, pe care conducerea ANAT le-a avut zilele acestea cu mai multi hotelieri de pe litoral constatam ca sezonul 2016 a fost mai bun decat ne-am asteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8-12% fata de vara trecuta, din informatiile noastre”, declara Alin Burcea, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.

Conducerea ANAT, impreuna cu directorii mai multor agentii de turism membre ale asociatiei, care vand in special vacante pe litoralul romanesc, si hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora, Neptun, Olimp si Mamaia au analizat la Neptun si Mamaia rezultatele sezonului 2016 si au discutat modalitati de colaborare, in favoarea turistilor, pentru anul urmator. Prioritatea pentru sezonul 2017 este cresterea vanzarilor de vacante pe litoral, implicit a gradului de ocupare, pentru lunile mai, iunie si septembrie.

”Litoralul romanesc are perspective de crestere constanta datorita relatiei excelente dintre agentiile de turism, care il promoveaza permanent, si hotelieri, care prin investitiile realizate imbunatatesc an de an serviciile oferite turistilor. Avem insa nevoie de sustinerea autoritatilor locale, care sa realizeze investitii in infrumusetarea statiunilor, si de a autoritatilor centrale, care sa sustina programele propuse de ANAT pentru atragerea turistilor pe litoral”, precizeaza presedintele ANAT.

ANAT este asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania, carora le reprezinta interesele profesionale la nivel national, european si international. Asociatia are ca membri activi 500 de agentii de turism, cele mai importante din tara, care cumuleaza peste 85% din vanzarile pachetelor de turism si calatorie, estimate la aproape un miliard de euro anual si au impreuna peste 4.600 de angajati. Industria turismului in Romania are peste 120.000 de angajati si contribuie la economia nationala cu aproape 2% din PIB.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri