Wizz Air, Ryanair si Blue Air, cele mai importante companii aeriene low-cst prezentate in Romania din punctul de vedere al cotei de piata, au transportat peste 4,5 milioane de pasageri in prima jumatate a anului acesta, adica aproape doua treimi (63%) din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din Romania, arata calculele News.ro, pe vaza datelor transmise de companii.

Cele trei companii au inregistrat in primele sase luni ale acestui an o crestere a numarului de pasageri de 37,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au transportat 3,28 milioane de pasageri. In urma evolutiei, companiile low-cost si-au crescut cota de piata in Romania, deoarece au crescut mai repede decat piata. Numarul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din Romania in primul semestru a fost de 7,15 milioane, cu 18% peste nivelul din aceeasi perioada a anului precedent, potrivit datelor publicate recent de Institutul National de Statistica (INS), conform News.ro.

Wizz Air: 2,422 milioae de pasageri in primele sase luni

Wizz Air a transportat 2,422 milioane de pasageri in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu peste 10% fata de perioada echivalenta din 2015, si a ramas liderul pietei din Romania.

In prima jumatate a anului, Wizz Air a deschis sase rute noi din Romania, dintre care doua spre Germania si doua catre Marea Britanie.
”Pentru a doua jumatate a anului, Wizz va adauga si mai multa capacitate de transport in Romania prin alocarea celei de-a cincea aeronave la baza sa din Cluj-Napoca din 22 iulie, deschiderea de noi baze -1 iulie in Iasi, 19 august – Sibiu, fiecare dintre aceste noi baze avand propria aeronava”, au declarat reprezentantii companiei, pentru News.ro.

Blue Air: 1,42 de milioane de pasageri

Compania aeriana low-cost Blue Air a transportat, in primele sase luni din acest an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai multi comparativ cu aceeasi perioada din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute in acest an si extinderii flotei, arata datele publicate, recent, de companie.

In 2016, Blue Air a investit considerabil in flota, si a ajuns la 26 de aeronave in prezent, comparativ cu noua aeronave in urma cu doi ani. Flota Blue Ai a depasit-o in acest an pe cea a transportatorului aerian de stat Tarom, care adetine doar 23 de avioane.

Ryanair: 680.000 de pasageri

Ryanair, care ocupa deocamdata locul al treilea pe piata transportului aerian low-cost din Romania, a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de pasageri in primul semestru, de 127% pana la 680.000, de la circa 300.000 de pasageri in perioada similara a anului trecut.
Pana la ora redactarii acestui articol, Tarom nu a transmis numarul de pasageri transportati in primele sase luni din acest an.

Anul trecut, Tarom a transportat 2,39 milioane de pasageri, nivel care a clasat compania pe locul al doilea pe piata, dupa Wizz Air. Potrivit unor estimari neoficiale, numarul pasagerilor transportati de Tarom nu a crescut semnificativ in prima jumatate a acestui an fata de perioada ianuarie-iunie 2015.

In a doua jumatate a acestui an, cresterea companiilor low-cost ar putea accelera, in conditiile in care toate cele trei companii importante au intrat pe piata zborurilor interne din Romania, dominata pana in acest an de catre Tarom. Un studiu publicat saptamana aceasta de compania online germana de calatorii GoEuro arata ca Romania are cele mai ieftine curse aeriene interne din Europa dupa intrarea pe acest segment a operatorului low cost Blue Air, pretul mediu la 100 de kilometri fiind de 7,12 euro.

Studiul incude date privind preturile calatoriilor din 40 de state europene, insa in 16 dintre acestea nu exista zboruri interne si nu exista preturi disponibile.Potrivit studiului, dupa Romania, in clasamentul celor mai ieftine tari in privinta calatoriilor interne cu avionul urmeaza Portugalia, cu 8,01 euro/100 km, Rusia (8,49 euro), Turcia (8,62 euro) si Spania (12 euro).

Sursa foto: iurii / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri