Romania trebuie sa fie ieftina, comerciala, sa fie promovata si sa aiba drumuri si autostrazi pentru a face fata tarilor vecine, inclusiv Serbiei si Republicii Moldova, care vin tare din urma, si sa atraga turisti straini, sustine Gheorghe Fodoreanu, presedintele agentiei Invitation Romania Travel.

"Romania are un pret intre 70 si 80 euro pe zi, cu cazare si transport autocar. Daca sari peste acest pret, depasesti vecinii si nu te mai cumpara nimeni, si atunci eu nu sunt constrans de realitatea de vanzare de pe piata romaneasca, eu sunt constrans de jocul de tarife, de imagine, de tematici, de vecini, Bulgaria, Ungaria si Serbia – care revine foarte tare si chiar Republica Moldova, care a inceput sa aiba turisti straini", a explicat Fodoreanu, la emisiunea WALL-STREET 360.

El spune ca "toata lumea" vrea sa faca incoming, adica sa aduca turisti straini, fapt pentru care sunt tari care au reusit sa declanseze in mentalitatea poporului si in mentalitatea oamenilor din turism o isterie in ce priveste exportul de produse turistice. "Si atunci ca eu sa primesc turisti straini in Romania trebuie sa fiu mai ieftin, mai bun, mai frumos, mai comercial decat vecinii in asa fel ca un grup sau un turist care are de ales intre o tara vecina noua si Romania sa ne aleaga pe noi", spune fondatorul Invitation Romania Travel.

Fodoreanu a subliniat ca traficul si drumurile sunt o problema in aducerea turistilor straini in Romania. "Spre exemplu, trecerea din Maramures in Bucovina prin Pasul Prislop este un santier de 10 ani de zile si nu ne lasa sa facem un program pentru cele doua regiuni. Dupa 27 de ani nu putem trece Carpatii pe nicaieri in conditii de autostrada, in conditii de viteza, sa putem realiza un pachet turistic, ceea ce este de neexplicat si de neiertat", a spus Fodoreanu.

La acestea, se adauga lipsa promovarii constante, in fiecare an, in strainatate, ceea ce explica numarul mic de turisti straini in Romania, 2,2 milioane in 2015, potrivit datelor INS. "Numarul de turisti care vor veni in Romania va depinde de imaginea Romaniei si de posibilitatile de acces", apreciaza astfel Fodoreanu.

Cu ce putem iesi in lume pentru a atrage turisti straini

"Turismul tematic", este raspunsul lui Fodoreanu. Fie ca este vorba de marile evenimente ca Untold, Festivalul Medieval din Sighisoara sau Festivalul "George Enescu", circuite ale oraselor, urcari pe munte, alpinism, plimbari cu bicicleta sau alte activitati turistice, Romania poate castiga mai multi turisti straini daca mizeaza pe turism tematic si, astfel, crearea de pachete tematice atractive.

"Tara noastra este atat de generoasa in tot ceea ce se poate face. O sa radeti...am avut un grup de turisti straini, cred ca acum doi ani, care a vizitat toate orasele in care exista tramvaie. Nici eu nu mai stiam in ce orase sunt tramvaie, dar ei stiau si ne-au spus ca vor sa mearga de la Braila, la Botosani, Iasi, Arad, Bucuresti. Nu va mai spun ca avem grupuri de japonezi care vin sa invete sa gateasca sarmale", spune presedintele agentiei Invitatia Romania Travel la WALL-STREET 360.

Sursa foto: Marie Maerz/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri