Romanii au inceput sa calatoreasca de mai multe ori intr-un an, de cand companiile aeriene au inceput sa scada preturile biletelor de avion, mai ales in cazul curselor low-cost, si implicit sa fie interesati de vacante pe alte continente, in special in Asia si America. Insa schimbarile nu au aparut doar in ce priveste alegerea destinatiilor, ci in modul in care cauta si cumpara vacante, telefonul mobil fiind tot mai preferat.

"Romanii sunt turisti curiosi si aventurosi, iar de cand preturile practicate de companiile aeriene au scazut vizibil, vacantele in afara tarii au devenit o obisnuinta. Ce am remarcat in plus anul acesta, cumva diferit in comportamentul turistilor romani, este apetitul tot mai mare pentru calatorii pe alte continente, lucru vizibil prin cresterea intervalului dintre achizitia biletului de avion si momentul calatoriei", spune Remus Visan, directorul general al Paravion.ro.

In cazul Paravion, cele mai spectaculoase cresteri pe bilete de avion se inregistreaza pentru plecarile din Romania spre destinatii precum Thailanda, Singapore, Cipru, Islanda, Indonezia, Coreea de Sud si Statele Unite.

Romanii calatoresc, in medie, de 3-4 ori pe an si isi planifica doua vacante mari, de regula vara, la plaja in Marea Mediterana, si iarna, cu plecare, de regula, dupa Craciun. La aceastea adauga si 1-2 city break-uri pe an, de regula primavara si toamna, in destinatii europene precum Paris, Roma, Praga, Viena, Londra sau Amsterdam.

"Si Istanbulul continua sa fie o destinatie extrem de accesata de romani, in ciuda intamplarilor tragice care au lovit Turcia anul acesta. Este adevarat, insa, ca majoritatea zborurilor din Romania spre Istanbul sunt in interes de business", precizeaza directorul Paravion.

Citeste si:
Managerul care isi da restart pe partie: "Schiatul te curata psihic"
Managerul care isi da restart...

Biletele de avion, cumparate tot mai mult de pe mobile

Romanii folosesc tot mai mult smartphone-urile si tabletele pentru cumpararea biletelor de avion, fapt pentru care volumul vanzarilor pe acest segment a crescut cu 52%, in primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Si rezervarile de pachete turistice de pe dispozitivele mobile au avansat cu 35% in intervalul ianuarie – august 2016, fata de aceeasi perioada a anului precedent.

"In prima jumatate a anului am inregistrat o crestere semnificativa a ponderii mobile-ului ca mijloc de achizitie a vacantelor de la Paravion, iar asta a dus la majorarea ratei de conversie de pe mobil. Biletele de avion si vacantele au fost cumparate de pe smartphone-uri sau tablete cel mai des seara, dupa ora 18.00, si in weekend-uri. Avand in vedere tendintele actuale, estimam ca mobile-ul ar putea surclasa desktop-ul in 2018, la nivel de trafic, iar in 2019 la numar de rezervari", spune Remus Visan.

Paravion tinteste in 2016 o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut. Principalul concurent al Paravion in Romania este Vola. Pe piata mai sunt Tripsta.ro, Fly-go.ro si eSky.ro.

Citeste si:
Visan, Paravion: Ce trebuie sa iei in calcul cand cumperi bilete
Remus Visan, Paravion: Ce...
Sursa foto: Fly_dragonfly/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Paravion inchide biroul din Turcia si intra in reorganizare in Romania