Discutia despre digitalizare si tehnologizare este, de ceva vreme, la ordinea zilei pentru companii din toate domeniile de activitate. Poate mai mult decat alte industrii, turismul trece constant prin schimbari rapide si radicale, astfel ca devine din ce in ce mai dependent de implementarea tehnologiilor care sa eficientizeze activitatea si sa ofere o interactiune facila si eficienta.

De exemplu, hotelurile au inceput sa devina dependente de tehnologie si digitalizare iar performanta pe zona de infrastructura in comunicatii cantareste tot mai mult in succesul unei afaceri. Acelasi lucru este valabil, de fapt, pentru toate businessurile din turism. Digitalizarea a schimbat, de fapt, tot ce inseamna turism in intreaga lume si in conceptiile utilizatorului modern al acestor gen de servicii. De fapt, ceea ce stiam ca inseamna business traditional in acest domeniu incepe sa capete alte sensuri. Airbnb sau booking.com sunt exemple clare ale trendului de liberalizare a turismului. Agentia clasica de turism incepe sa piarda din ce in ce mai multi teren, pentru ca oamenii prefera sa aleaga vacanta preferata direct de pe laptop sau device-ul mobil.

Pornind de la faptul ca din ce in ce mai multi oameni isi aleg destinatiile si biletele de avion online sau se folosesc de site-uri de review-uri de incredere in luarea deciziei, pana la nevoie de tehnogizare a experientei intr-un hotel, astazi, in turism, aproape totul este despre digitalizare.

Tehnologiile sunt folosite intr-o serie vasta de activitati ale unui business hotelier, de la organizarea interna eficienta, pana la comunicare externa. Mai mult, faciliteaza viteza cu care sunt procesate datele, reduc costurile, cresc eficienta extragerii si transferului de informatii si ajuta la o comunicare externa directa, in ofertarea eficienta a serviciilor, managementul si marketingul turistic. De fapt, digitalizarea a schimbat modul in care se realizeaza serviciile turistice, pe masura ce asteptarile clientului merg tot mai mult in aceasta directie. Acelasi client incepe sa compare din ce in ce mai mult calitatea serviciilor, care se masoara in rapiditate, coerenta, eficienta.

Concurenta in turism a crescut foarte mult, pe fondul tehnologizarii si digitalizarii. Singurul lucru concret care ramane comun si astazi este nevoie de a multumi clientul, de a te ridica la nivelul asteptarilor sau, chiar mai mult, de a fi cu un pas inaintea lor.

Citeste si:
Cum poate tehnologia sa faca medicina accesibila tuturor romanilor
Cum poate tehnologia sa faca...

De fapt, aceasta este si principala provocare a unui business in turism, agentie sau hotel: sa gaseasca aceste tehnologii si modalitati prin care clientii sai sa fie multumiti, sa se simta importanti, sa revina de fiecare data cu placere si convinsi ca vor gasi ce isi doresc.

Pe masura ce oamenii sunt tot mai conectati la tehnologie si viata li se schimba considerabil in bine, cresc si asteptarile de la orice serviciu cu care interactioneaza. Astfel, pentru un client nu mai este suficient doar sa poata face rezervari online, ci intreaga sa interactiune, de la rezervare, la check-in, intreaga sedere si apoi check-out trebuie sa fie eficientizata, facila si optimizata.

Cum sa afli daca businessul tau este in pas cu tendintele

Tehnologia evolueaza atat de rapid, incat apar mereu elemente noi, care sa ajute businessurile. Daca in urma cu cativa ani erau in plina dezvoltare rezervarile online, astazi se discuta despre interconectare intre calatorie, cazare, itinerariu sau activitati de vacanta.

Orice business trebuie sa identifice intai nevoile importante, zonele in care are nevoie de imbunatatiri si abia apoi sa gaseasca acele solutii de comunicatii pe care le pot folosi.

Citeste si:
Internetul pune in pericol tot mai multe companii. Atentie...
Internetul pune in pericol...

De exemplu, pentru un hotel sunt necesare in primul rand solutiile de comunicare elementare si tehnologiile elementare care sa asigure eficienta organizationala si interactiunea interna si externa minima pentru o astfel de afacere.

Insa, o agentie de turism online trebuie sa fie atenta la alte lucruri: este necesara o atentie sporita incorporarii feedbackului de la clienti, prezenta activa online, durata de raspuns foarte mica.

De asemenea, gradul de performanta creste cu cat sunt identificate solutii inovatoare, hitech, care sa opereze in zone sofisticate si sa creasca gradul de interconectare a clientilor, dar si a angajatilor.

Inainte de a cauta aceste solutii informatice, orice business trebuie sa identifice, in primul rand, care sunt cele mai noi inovatii privind infrastructura de comunicatii in domeniu, pe care sa le poata integra.

Citeste si:
Un touroperator român pune la bătaie vacanțe în Grecia la 1 euro
Un touroperator român pune la...

Este important ca metodele identificate sa fie eficiente pe mai multe paliere: atat in interactiunea cu clientii, cat si in interconectarea angajatilor. De asemenea, intreaga agilitate operationala a afacerii poate fi stimulata cu tehnologii moderne.

Un exemplu in acest sens este folosirea solutiilor prin care care se poate vedea permanent gradul de ocupare a tuturor unitatilor hoteliere dintr-un grup, un detaliu esential pentru evolutia unui business in domeniu. De asemenea, un soft potrivit poate ajuta managementul sa lucreze sau sa opereze modificari importante chiar si de la distanta. Si securitatea datelor este esentiala, pentru ca informatiile despre clienti sunt confidentiale. Astfel, trebuie folosit un soft sau o aplicatie secure care sa poata asigura o securitate sporita. Serviciile de date mobile ajuta la cresterea gradului de mobilitate si timpii de reactie fata de clienti.

Cum pot fi sustinute afacerile romanesti

Provocarile tehnologice nu sunt deloc usoare, chiar daca digitalizarea este din ce in ce mai comuna in toate businessurile. Mai ales pentru un business local, care se confrunta oricum cu particularitati si riscuri ale pietei, care trebuie permanent adaptate, suportul unor companii specializate din telecom si IT.

De exemplu, Vodafone ofera antreprenorilor si directorilor de companii un instrument prin care se poate evalua o afacere si compara cu piata, din punct de vedere al eficientei din punct de vedere al infrastructurii si solutiilor de comunicare utilizate.

Ready Business Score analizeaza intr-un chestionar caracteristicile unei afaceri, de la dimensiune, caracteristici, provocari specifice, pana la modul de lucru si nivelul de mobilitate. Pe baza raspunsurilor, rezulta un raport de evaluare detaliat despre conectivitate si modul de utilizare a infrastructurii de comunicare precum si solutii de imbunatatire a afacerii.

Sursa foto: tkemot/Shutterstock
Citeste si
Vodafone: 23% dintre companiile din Romania nu se promoveaza deloc
Setari Cookie-uri