Circa 1,92 milioane de turisti straini s-au cazat in Romania in primele noua luni din acest an si au cheltuit in total 4,61 miliarde lei (1,02 miliarde euro), ceea ce inseamna o medie de 2.397 lei (533 euro) de persoana, potrivit datelor publicate joi de Institutul National de Statistica (INS).

Turistii veniti pentru afaceri, congrese sau conferinte au reprezentat 56,6% din total in primele noua luni ale acestui an. Calatoriile in scop particular, in care sunt incluse vacantele, sesiunile de cumparaturi, evenimente culturale si sportive, tratamente medicale, vizitarea prietenilor si rudelor sau doar tranzit, au reprezentat 43,4% din numarul total de turisti straini, din care vacantele au avut o pondere de 61,3%, conform News.ro.

Peste jumatate dintre cheltuielile pentru afaceri (53,1%) au fost repartizate pentru cazare, 92,7% dintre turisti preferand mic dejunul inclus. Turistii au mai cheltuit 16,6% din bani in restaurante si baruri, iar 12,1% au fost pentru cumparaturi. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi, peste o treime - 38,3% - au fost pentru alimente si bauturi, iar o treime pentru cadouri si suveniruri.

Turstii straini veniti cu afaceri au dat 54,9% din banii pe transport catre inchirierea de autoturisme, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 52,7% din totalul cheltuielilor pentru recreere. Peste jumatate - 51,5% - dintre turistii straini veniti in Romania si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar 30,5% pe cont propriu. Totodata, trei sferturi dintre acestia au calatorit cu avionul, in timp ce 14,3% au venit cu autoturismele proprii, mai arata statisticile oficiale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri