Turismul a inceput sa isi revina incet-incet incepand din 2010 si merge in sus cu pasi mici, insa s-a ajuns intr-un punct in care agentiile nu isi mai "permit" sa scumpeasca pachetele de vacanta intrucat romanii vaneaza tot mai mult preturi si tind sa cumpere de unde gaseste chiar si cu 5-10 euro mai ieftin, sustine Dan Goicea, proprietarul Cocktail Holidays, unul dintre cei mai mari turoperatori din tara.

Dan Goicea spune ca 2016 a fost un an "destul de bun" pentru turism in ciuda tuturor asteptarilor sumbre, dupa atacuri si atentate, insa in cazul inca unui eveniment cum a fost in Turcia avioanele vor ramane goale si agentiile de turism vor avea pierderi, pe care eventual le pot acoperi prin cresterea volumului de vanzari, excluzand cresterile de preturi.

"Cum sa poti sa cresti preturile?! Cine accepta in ziua de azi sa cresti preturile. Trebuie sa maresti volumul si sa vinzi multe alte pachete ca sa ai profit. Preturile nu mai pot sa creasca la ora actuala nicaieri in Europa si in lume in general pentru ca nimeni nu accepta ca pe un serviciu pe care azi a dat 100 lei sa dea maine 150 lei. O sa stea sa astepte pana se face iar 100 lei. Ba chiar se asteapta la scadere. De la an la an toata lumea vrea scadere nu vrea crestere. Nu mai putem vorbi, trebuie sa uitam de cresteri de pret", a explicat proprietarul Cocktail Holidays.

Astfel, prin comparatie cu perioada de dinainte de 2009-2010, cand "mergea treaba", acum efortul unei agentii de turism este mult mai mare din toate punctele de vedere, pentru ca si concurenta este din ce mai mare, cu preturi de dumping. "Nu mai exista cresteri de preturi reale si numai artificiale si atunci trebuie sa maresti volumul de vanzare pentru ca costurile sunt aceleasi: salariile angajatilor nu scad, ci cresc", puncteaza antreprenorul.

De multe ori pentru 5 sau 10 euro mai putin cumpara de la cineva care poate maine dispare cu banii.

In plus, insa, in urma cu 6-10 ani vacantele erau mult mai scumpe decat in prezent (un sejur in Turcia costa 1.500 euro de persoana, fata de 600 euro in prezent) si cererea depasea oferta. Acum, romanii vaneaza preturi. "Se cumpara pretul, nu excursia. E o mare diferenta. Unii. Exista oameni pe care nu ii intereseaza pretul pentru ca isi doresc ceva anume. Dar din ce in ce mai multi vaneaza preturi. Chiar si pentru aceeasi destinatie vaneaza preturi, pentru ca se duc din agentie in agentie. De multe ori pentru 5 sau 10 euro mai putin cumpara de la cineva care poate maine dispare cu banii. De aceea sunt si asa spectaculoase ofertele. Anul acesta au dat faliment doi turoperatori, dar cate agentii de cartier au dat.. aia nu se mai spune", explica Dan Goicea.

El spune ca ofertele prea bune ascund mereu ceva in spate si ca nimeni nu ar cumpara daca ar sti ce se ascunde. Mai mult de atat, multe agentii inca scriu mic jos "pretul nu include taxe de aeroport", desi legea interzis acest lucru. "Dar romanului ii place chilipirul si nimeni nu isi face socoteala pana la capat", subliniaza in continuare antreprenorul.

Vestea buna este totusi ca tot mai multi romani calatoresc si multi dintre ei au doua sau trei vacante pe an. Exista si romani care nu se uita la bani? "Nu chiar. Cam toata lumea se uita la bani, dar sigur ca sunt cativa care isi permit anumite lucruri", mentioneaza Dan Goicea.

Antreprenorul estimeaza ca agentia sa, Cocktail Holidays, va incheia 2016 cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, in crestere usoara, ceea ce o plaseaza in primele 15 agentii din tara.

Sursa foto: Victor Shova/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri