Patronatele din turism asteapta de la ministerul Turismului o strategie de promovare si reglementari care sa le ajute sa-si pastreze angajatii

Turismul, o industrie a carei activitate angreneaza peste 300.000 de persoane si care a generat in ultimii 25 de ani investitii de peste 10 miliarde de euro, in proportie de mai mult de 99% private, are nevoie de un minister propriu, de sine statator, dar infiintarea acestuia trebuie sa fie urmata de o serie de masuri care sa ajute la dezvoltarea acestui domeniu.

"Romania are nevoie mai mult ca oricand sa-si schimbe imaginea unei tari cu politicieni corupti, care exporta doar forta de munca ieftina. Sper ca noul ministru sa inteleaga ca e foarte important nu ca a obtinut un scaun, ci ca are obligatia sa repuna Romania pe harta turistica internationala, iar acest lucru nu se poate intampla decat in urma unei strategii bine definite si a unei comunicari pe masura cu mediul de afaceri", a declarat dr. Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), scrie News.ro.

Patronatele din turism spera ca primul pas facut de PSD, prin infiintarea Ministerului Turismului sa nu fie si ultimul. "Sunt convins ca PSD nu s-a gandit la un minister in care este nevoie doar sa dea salarii si sa aiba birouri, ci ii va pune la dispozitie si fondurile necesare pentru a putea avea rezultate. Avem nevoie de rezultate. Acum nu putem decat sa comentam pozitiv acest prim pas, dar nu ne vom da la o parte daca va fi cazul sa criticam", a adaugat presedintele FPTR.

Referitor la ministrul propus al Turismului, din experienta patronatelor din turism, atunci cand a fost vorba de impozitul forfetar, domnul Mircea Dobre s-a implicat ca deputat si a reusit, impreuna cu FPTR, sa duca acest proiect pana la capat. "Deci are o bila alba de la noi privind aceasta experienta comuna", a mai spus Mohammad Murad.

In opinia FPTR, noul ministru ar trebui sa invite toate patronatele din turism si toti cei implicati in acest domeniu sa stabileasca impreuna un calendar de actiuni, privind elaborarea strategiei de promovare. De asemenea, FPTR considera ca bugetul de promovare al turismului de anul trecut, de doar 2 milioane de euro, este unul derizoriu, care nu acopera nici macar participarea Romaniei la targurile internationale de turism.

FPTR considera ca sunt patru aspecte care trebuie rezolvate urgent. In primul rand, este vorba despre o strategie de promovare, pentru a pune Romania pe harta turistica internationala.

Totodata, este nevoie si de definirea corecta a ceea ce inseamna o statiune turistica de interes national, astfel incat acestea sa nu mai fie lasate sa se transforme in cartiere de blocuri. Din toate punctele de vedere, urbanistic si administrativ, statiunile ar trebui sa aiba o linie pe care sa o urmeze.

Un alt aspect este gasirea unei formule corecte privind forta de munca. Turismul romanesc are nevoie de o solutie prin care angajatii sa poata fi tinuti in tara printr-o serie de avantaje salariale.

Crearea unui mediu de afaceri curat, responsabil, cu obligatii si drepturi este o alta asteptare a patronatelor de la noul Guvern. "Daca un functionar iti intarzie o autorizatie un an sau doi, ar trebui sa raspunda. Daca oamenii de afaceri au o serie de obligatii, corect ar fi sa aiba si niste drepturi", a mai afirmat Mohammad Murad.

Sursa foto: Marie Maerz/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri