"Romania are totul, Romania este un castigator in turism". Prin aceasta declaratie, CEO-ul Happy Tour subliniaza atat partea pozitiva, aceea ca tara noastra are multe atractii turistice, cat si partea negativa, aceea ca aceste atractii nu sunt exploatate suficient pentru a atrage turisti straini.

"Romania are totul, Romania aeste un castigator in turism. Avem mare, plaja, resorturi moderne, avem Delta, Bucovina, avem monumente, castele. Avem orice. Nu stiu in ce tara mai sunt atatea atractii turistice cum sunt in Romania", spune Javier Garcia del Valle, CEO-ul Happy Tour Romania.

Totodata, in ciuda acestor avantaje, Romania ramane in urma la bugetul acordat de stat pentru promovare si, implicit, la numarul de turisti straini care vin special pentru vacante.

Intrebat, spre exemplu, ce buget de promovare are Spania, tara din care provine expatul, CEO-ul Happy Tour a ezitat sa raspunda. "Nu pot sa il spun, insa numai Andaluzia are mai mult decat are Romania. E adevarat, sunt multe lucruri de imbunatatit", a subliniat directorul general al agentiei de turism.

Pana anul trecut, Romania a avut un buget de promovare de 2 milioane de euro, ceea ce nu ajunge nici macar pentru participarea la targurile din strainatate, potrivit presedintelui ANAT, Alin Burcea. In 2017, cand dupa multi ani a fost infiintat un Minister al Turismului, acesta beneficiaza de un buget de 80 milioane lei (aprox. 18 milioane euro), in crestere cu 63,6% fata de 2016. Din acest buget, 10 milioane de euro ar fi suma ideala pentru promovarea tarii in strainatate, potrivit lui Burcea.

Revenid la opinia CEO-ului Happy Tour, acesta subliniaza ca lucrurile stau diferit in cazul Spaniei, care a atras 75,6 milioane de turisti straini in 2016. Prin comparatie, tara noastra a fost vizitata de 2,5 milioane de turisti straini dintre care mare parte cu scop de business nu pentru vacante.

Voucherele de vacanta, o "miscare foarte buna"

Chiar si asa, Javier Garcia del Valle apreciaza ca lucrurile incep sa se miste si considera ca tichetele de vacanta sunt o "miscare foarte buna". "Sper ca in sfarsit vor fi puse in aplicare (n.r.: pentru bugetari). Acum avem si un Minister al Turismului".

Legea tichetelor de vacanta spune ca angajatii, de la privat sau de la stat, pot primi de la angajator vouchere de vacanta in limita a sase salarii minime pe an (deci in valoare de 8.700 lei). In cazul celor care lucreaza la privat, ramane la initiativa angajatorului, insa, paradoxal, anul trecut doar angajatii din firme private au primit vouchere de vacanta, care au generat vanzari de 10 milioane de euro.

In 2017, Guvernul a anuntat ca de la 1 iulie angajatii de la stat vor primi, in sfarsit, aceste vouchere de vacanta. In acest caz, la 1,2 milioane de bugetari, voucherele ar aduce vanzari de 380 milioane euro, la un tichet de 1.450 lei per angajat.

Trecand peste turismul intern, CEO-ul Happy Tour sustine ca strainii au inceput sa puna Romania pe harta lor si incomingul este in crestere. "Cred ca Bucurestiul este mai mult decat pregatit pe partea de ospitalitate. Insa recomand ca angajatii sa zambeasca, ajuta foarte mult. Turistii sunt clientii, ei ne platesc salariile. Uneori credem ca noi le facem o favoare. Nu, ei ne fac noua o favoare", apreciaza Javier Garcia del Valle.

Happy Tour nu face totusi incoming, insa se ocupa de turismul de vacante pentru romani, care reprezinta 30% din business, din care 5-10% turism intern. De altfel, compania de turism a decis sa introduca in portofoliu excursii la Disneyland Paris si devine astfel singurul operator al acestui produs din Romania.

Citeste si despre Cresterea economica se vede in business. Calatoriile nu mai sunt un lux.

Sursa foto: RossHelen/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri