Interesul pentru Targul International de Turism Bucuresti scade de la an la an, atat numarul vizitatorilor, cat si cel al expozantilor reducandu-se vizibil. Anul acesta, targul a fost exilat intr-o aripa a Romexpo, pavilionul central fiind ocupat de o expozitie a unui hipermarket.
Bineinteles ca mutarea Targului International de Turism, editia de toamna, din pavilionul central in alte pavilioane marginase nu este o intamplare. Metro a gasit de cuviinta sa-si organizeze, in aceeasi perioada, o expozitie de aparatura si alte produse specifice unitatilor de alimentatie publica, destul de inselator pentru vizitatorii neavizati.

In marea sala centrala, atmosfera era mult mai prietenoasa, cu miros de gratar, muzica si veselie. Alaturi, in halele din spatele curtii, expozantii de la Targul de Turism se simteau mai stingheri ca niciodata, inghesuiti cumva intre peretii de tabla. Desi era ziua de deschidere, atmosfera s-a stins la cateva ore dupa descinderea lui Radu Berceanu, ministrul transporturilor si turismului, astfel ca doar cativa dintre expozanti se mai sinchiseau sa tina treaza atentia vizitatorilor.

Un plus pentru standurile independente, ale hotelurilor sau asociatiilor regionale, fie ele din Harghita sau Covasna, Maramures ori Valea Prahovei: oferte noi, pliante frumos colorate, decoratiuni mult peste cele ale agentiilor de turism. Acestea din urma au venit cu vesnicele oferte in strainatate, majoritatea tintind publicul care se da in vant dupa Revelioane in Dubai sau in Egipt. In rest, nimic special, nimic spectaculos. Preturile in Romania sunt cam aceleasi ca si anul trecut, foarte scumpe comparativ cu destinatiile externe.

Strainii, mult mai activi

Spatiul destinat altor tari a fost, ca de obicei, mult mai animat, Bulgaria, Austria sau Ungaria fiind doar cateva dintre tarile care au reactionat prompt in fata interesului tot mai crescut al romanilor pentru concedii peste granita. Chiar daca tara vecina nu prea are mare lucru de oferit in sezonul de iarna (cine oare si-ar dori sa petreaca Revelionul pe malul lacului Balaton?), maghiarii au sosit la Bucuresti cu oameni multi, cu decoruri atractive si cu oferte pentru toata lumea. La fel au facut si bulgarii, care in plus au si cateva statiuni de schi.

Mai mult, ei n-au pierdut prilejul de a-si mai promova putin litoralul, atragandu-ne atentia o oferta de hoteluri de lux adresata special romanilor. Iar din tara partiilor de schi au sosit nu doar cei de la institutia abilitata sa promoveze turismul, ci si reprezentanti ai hotelierilor, hotarati sa-i aduca pe romani in vacanta de iarna in Austria.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri