Bucurestiul si, implicit, Romania pierd turisti straini pentru ca nu exista autostrazi, promovare strategica in afara tarii si nici macar un eveniment memorabil in Capitala. In plus, din cauza instabilitatii politice nu exista nici investitii straine in tara, care ar reprezenta un plus pentru industria hoteliera, sustine Diana Popescu, proprietara hotelului Epoque.

"In general tot ce se intampla (n.r.: legislativ, politic) creeaza o usoara instabiliate. Cred ca din acest motiv nici investitorii straini nu sunt atat de entuziasmati in ce priveste Romania, dincolo de vesnica lipsa de infrastructura. Cred ca si instabilitatea mediului politic si legislativ ne influenteaza negativ si pe noi ca afacere, dar si pe noi ca hotelieri. In loc sa creasca mediul de business si sa avem multe investitii straine care automat se resfrang asupra gradului nostru de ocupare. Este fantastica legatura. Daca o companie straina decide sa intre in Romania exista si calatori, fara dubiu", a declarat antreprenoarea intr-un interviu wall-street.ro despre nemultumirile din industria turismului si promovarea destinatiei Romania.

Ea a punctat astfel ca nu exista un "push" pe promovarea destinatiei Bucuresti, iar tara sufera din cauza lipsei autrostrazilor, in special pana la Brasov, care se resfrange automat asupra industriei hoteliere.

"Si pe noi ne afecteaza. Daca infrastructura ar fi pusa la punct in toata tara, e clar ca hub-ul de intrare ar fi Bucuresti, dar (n.r.: strainii) ar avea un motiv in plus sa vina in Romania si sa faca un tur mai lung. Sunt atatea companii care organizeaza excursii in Europa si care evident ca ocolesc Romania pentru ca nu pot sa ii aduca cu autocarul 6 ore de la Bucuresti la Brasov", puncteaza proprietara hotelului de tip boutique din Bucuresti.

Spre exemplu, Diana Popescu mentioneaza ca, desi nenumarate vase de croaziera opresc in Constanta, turistii strainii calatoresc doar pana in Bucuresti. Multi isi doresc sa descopere si alte parti ale tarii, in speciale zone turistice ca Branul si Sinaia, insa pierd foarte mult timp din cauza ca nu exista autostrazi.

In 2016, Romania a fost vizitata de 2,47 milioane de turisti straini, un record in ultimul deceniu, potrivit datelor INS. Insa, chiar si asa, cifra pare o gluma nu doar comparativ cu numarul vizitatorilor straini din Spania sau Franta, ci si din Ungaria sau Bulgaria.

Totusi, nu doar infrastructura este singura problema in atragerea turistilor straini, ci si promovarea in sine a destinatiilor. De altfel, nici Bucurestiul nu sta prea bine la capitolul promovarea peste granite, desi este o destinatie tot mai cautata pentru city break-uri.

"In Bucuresti, in ultimii 2-3 ani, s-a simtit foarte puternic cresterea pe leisure. Bucurestiul, ca destinatie, a devenit mai atractiv, chiar daca noi, hotelierii, resimtim o lipsa de promovare la nivel central si local. Cu totii calatorim si vedem cum se intampla prin alte orase, cum se face un eveniment sau un festival din orice mica ocazie transformata intr-o mega promovare. Ne-am dori si noi lucrul acesta si credem ca ne-ar ajuta enorm. Un eveniment, un festival, orice, din orice poti sa inventezi ceva", a completat proprietara hotelului din Capitala.

La hotel Epoque, 35% din turisti vin in scop de vacanta si restul in interes de business, dublu fata de acum 4 ani. Turistii care se cazeaza aici vin in mare parte din Israel si vestul Europei, sunt cheltuitori, stau in general peste weekend si cumpara tururi pe Valea Prahovei sau la cramele din sudul Romaniei.

Hotelul Epoque, cu 45 de apartamente, restaurant si sala de evenimente, a incheiat 2016 cu o cifra de afaceri de 2,4 milioane euro, in crestere cu 7%, crestere generata de evenimentele corporate si private. Pentru anul viitor estimarile proprietarei sunt de 2,5-2,6 milioane euro cifra de afaceri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri