Constructia hotelurilor in Maroc se deruleaza prea lent pentru a raspunde cresterii tintelor de turism, iar regatul introduce penalizari pentru investitorii straini care nu isi respecta termenele, a declarat ministrul marocan al turismului.

Guvernul marocan, aflat sub presiunea de a dubla numarul locurilor de munca create, la patru sute de mii anual, pentru a combate rata somajului, pana in anul 2025, doreste sa creeze un numar de 1,2 milioane de locuri de munca in sectorul turismului, care reprezinta cea mai importanta sursa de valuta a Marocului.

Ministrul marocan al turismului, Adil Douiri, a declarat ca numarul de turisti care viziteaza tara este in crestere, conform estimarilor, dar ca hotelurile nu sunt construite suficient de rapid, pentru a putea gazdui cei zece milioane de turisti pe an, pe care Marocul estimeaza ca ii va avea pana in 2010.

"Suntem in intarziere in ceea ce priveste numarul de paturi si capacitatea turistica, daca dorim sa ne indeplinim obiectivul de a avea o capacitate de 230 de mii de paturi instalate, in 2010", a declarat oficialul marocan.

Anul acesta, au fost instalate zece mii de paturi suplimentare, dar este necesara o rata de crestere de aproximativ 15-17 mii de paturi anual, a declarat Douiri. "Facem eforturi foarte mari, ca sa incurajam companiile particulare sa accelereze ritmul constructiilor pe care le fac", a precizat oficialul marocan.

Numarul turistilor care au vizitat Marocul a fost de 6,4 milioane in anul 2006, in crestere comparativ cu anul trecut, cand Marocul a fost vizitat de 5,8 milioane de turisti.

Pentru a majora ritmul constructiei hotelurilor in Maroc, cu 50% pe an, la 15 mii de locuri de cazare construite anual, este nevoie de o investitie suplimentara de 250 de milioane de euro, a declarat oficialul marocan.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri