In luna mai 2018 au fost inregistrate 57 de zboruri anulate si 116 zboruri intarziate pe aeroporturile din Romania, conform analizei efectuate de FlightClaim.ro, companie specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau overbooking pentru a obtine compensatiile legale de la companiile aeriene.

Cursele anulate si intarziate au afectat, doar in luna mai 2018, peste 20.000 de pasageri, potrivit estimatilor FlightClaim.ro. Intarzierile au avut o durata de 3 pana la 7 ore, si au afectat atat zborurile directe, cat si conexiunile pe aeroporturi mari din Europa.

In functie de durata intarzierii, pasagerii sunt eligibili la compensatii intre 250 si 600 de euro/persoana, plus alte cheltuieli.

Aeroportul care a intampinat un numar ridicat de curse anulate si intarziate este Aeroportul Henri Coanda din Bucuresti. Companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air si Blue Air.

Compensatii de pana la 600 de euro pentru zborurile anulate sau intarziate

Foarte putini pasageri afectati de zboruri anulate sau intarziate isi cunosc drepturile, iar dintre cei care le stiu, prea putini se preocupa sa solicite compensatia de 250 de euro, 400 de euro sau 600 de euro.

Procesul este foarte simplu: pasagerul nu plateste nimic, trimite detaliile zborului catre firma care se ocupa de obtinerea compensatiei, semneaza o imputernicire, iar firma respectiva se ocupa de tot procesul cu compania aeriana, asta insemnand uneori inclusiv actionarea in instantele judecatoresti. Tot procesul dureaza in medie 2 luni si de cele mai multe ori pasagerul primeste compensatia de pana la 600 de euro de la compania aeriana, din care firma care s-a ocupat de obtinerea compensatiei opreste un comision pentru administrarea cererii pasagerului.

"In ultimii 2 ani am asistat peste 20.000 de pasageri din toata Europa sa isi primeasca compensatiile legale de la companiile aeriene. De anul trecut suntem activi si pe piata din Romania si am observat o crestere exponentiala a numarului pasagerilor romani care ne scriu pentru a le obtine drepturile, conform legii. Toate cererile sunt gestionate de la sediul nostru central din Olanda, avand legatura directa cu toate companiile aeriene care opereaza in Europa si nu numai. Doar luna trecuta am recuperat sume de bani pentru peste 300 de clienti romani", a declarat Cees Werff, director general al firmei olandeze Claims Corporation Network, care detine brandul FlighClaim in toata Europa, inclusiv FlightClaim.ro care ii asista pe pasagerii din Romania.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri