Numarul curselor aeriene creste considerabil in fiecare an, in perioada sarbatorilor de iarna. Exista cazuri cand companiile aeriene emit mai multe bilete decat locurile disponibile in aeronava, in speranta ca nu toti pasagerii se vor prezenta la poarta de imbarcare. Refuzul la imbarcare apare atunci cand compania refuza transportul pasagerilor pe o anumita cursa, desi acestia detin o rezervare valabila pentru zborul respectiv.

Pasagerii trebuie sa fie constienti ca in aceasta situatie au drepturi in virtutea legislatiei europene. "Pasagerii au dreptul la compensatii de pana la 600 de euro daca incidentul este imputabil liniei aeriene, iar refuzul de imbarcare din cauza supra rezervarilor intra in aceasta categorie. Din pacate, mai putin de 5% din calatori isi cunosc insa drepturile", a declarat Aniko Bolyo, general manager Flight Refund.

Ce fac turistii carora li se refuza imbarcarea

Refuzul la imbarcare este incidentul cel mai dificil de dovedit de catre calatori. Este important ca pasagerul sa dispuna de dovezi privind faptul ca imbarcarea i-a fost refuzata impotriva vointei sale, desi el s-a prezentat la poarta cu cartea de imbarcare si documente de calatorie valabile, bagaje cu greutate corespunzatoare, intr-o stare potrivita pentru calatorie si din timp. In cazul in care are loc o disputa intre personalul de la sol si pasagerii carora li s-a interzis imbarcarea, este important ca incidentul sa fie inregistrat audio sau video, sa cerem incheierea unui proces verbal sau sa gasim martori.

Este foarte important ca pasagerul sa-si pastreze calmul, deoarece in numeroase tari insultarea personalului companiilor aeriene este considerata o fapta penala. "Din pacate, companiile aeriene incearca sa evite asigurarea serviciilor si plata despagubirilor si nu informeaza pagubitul despre optiunile sale, astfel ca asigurarea compensatiilor pentru prejudiciile suferite pe parcursul calatoriilor aeriene poate fi obtinuta doar cu mijloace juridice eficiente si neechivoce", a adaugta Aniko Bolyo.

Strategia operatorilor aerieni in cazul in care se prezinta mai multi pasageri decat exista locuri in aeronava este de a oferi unor voluntari bilete gratuite la alte curse. In cazul in care voluntarii accepta biletele oferite gratuit de catre operatorul aerian, ei nu mai pot beneficia de compensatii. De asemenea, refuzul la imbarcare pentru motive temeinice, cum ar fi starea de sanatate, cerintele de siguranta sau securitate, documente de calatorie necorespunzatoare, nu constituie motive intemeiate pentru a formula o cerere pentru compensatii. Nu se ofera compensatii nici daca nu ati informat compania aeriana in avans in legatura cu posibile alergii severe sau nu aveti documentatia necesara pentru animalul de companie cu care calatoriti.

Citeste si: Numarul calatoriilor cu avionul s-ar putea dubla pana in 2037

Compensatia pentru calatorii carora li s-a refuzat imbarcarea se ridica la 250 euro pentru zborurile de pana la 1.500 km si ajunge la 600 de euro pentru zborurile de peste 3.500 km, chiar daca se incheie in afara Uniunii Europene sau pleaca din afara UE, dar au ca destinatie finala o tara din Uniune.

Pasagerii au dreptul la compensatie chiar daca beneficiaza de rambursarea contravalorii biletului de calatorie, dar operatorul poate reduce cu 50% compensatia atunci cand pasagerilor li se ofera redirectionarea spre destinatia finala cu un zbor alternativ, a carui ora de sosire nu depaseste cu 2, 3 sau 4 ore (in functie de distanta) ora zborului pentru care au cumparat bilet. In cazul refuzului la imbarcare, pasagerii au dreptul de a primi gratuit mese si bauturi racoritoare, cazare daca este necesar si doua apeluri telefonice.

Citeste si: Cum gasesti cele mai ieftine bilete de avion pentru vacanta de Craciun

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri