Pasagerii curselor aeriene anulate sau intarziate si carora li se refuza imbarcarea vor primi compensatii cuprinse intre 250 si 600 euro, potrivit unei hotarari de guvern care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie
Hotararea are la baza Directiva Parlamentului European si a Consiliului European din 2004 care stabileste reguli comune privind compensarea pasagerilor in cazul refuzului la imbarcare si al anularii si intarzierii zborurilor. Astfel, potrivit NewsIn, pasagerii ale caror zboruri au fost anulate sau intarziate, precum si cei refuzati la imbarcare, desi aveau bilete cu confirmare, vor primi compensatii cuprinse intre 250 si 600 de euro.

Pentru zborurile de 1.500 de kilometri sau mai putin, compensatia are o valoare de 250 de euro, iar pentru zborurile intercomunitare, de peste 1.500 de kilometri, compensatia se va ridica la 400 de euro. Pentru celelalte zboruri, compensatia va fi de 600 de euro.

De asemenea, companiile aeriene vor fi penalizate, de la 1 ianuarie, daca nu vor respecta drepturile pasagerilor, acestea urmand sa fie definite mult mai clar prin acte normative ulterioare initiate de Ministerul Transporturilor Constructiilor si Turismului.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat la sfarsitul anului trecut ca pasagerii curselor aeriene vor fi informati asupra drepturilor lor atunci cand calatoresc cu avionul prin intermediul unor afise care vor fi lipite in incinta aeroporturilor, de la 1 ianuarie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri