Numarul turistilor nerezidenti in Romania cazati in unitatile de cazare din tara noastra a fost de peste 2,211 milioane, in primele noua luni ale anului 2018, iar cheltuielile acestora s-au ridicat in total la 5,236 miliarde de lei, adica o medie de 2.367 lei/persoana, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica.

Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti in Romania, in primele noua luni din 2018, l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii (57,3% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentand 60,8% din total. Cel de-al doilea motiv l-a reprezentat calatoriile in scop particular (42,7% din numarul total de turisti nerezidenti), dintre acestea evidentiindu-se calatoriile pentru vacante (67,6%). Calatoriile in scop particular includ: calatoriile pentru vacante, cumparaturi, evenimente culturale si sportive, vizitarea prietenilor si rudelor, tratament medical, religie, tranzit si alte activitati, scrie Agerpres.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare (52,2%), fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus (91,2%). Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 17,3%, iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 12,6%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi 39,4% au insemnat cheltuieli pentru cumpararea alimentelor si bauturilor, urmate de cele pentru achizitionarea de cadouri si suveniruri (36,8%).

Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 49,2% din totalul cheltuielilor pentru transport, in timp ce bugetul alocat pentru acces in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri a reprezentat 39,5% din total.

Potrivit INS, aproape jumatate dintre nerezidentii sositi in Romania (48,9%) si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar circa o treime (33,8%) au preferat sa se ocupe singuri de organizarea vacantei.

Statistica oficiala releva, totodata, ca, in al treilea trimestru al anului, numarul total de nerezidenti cazati in structurile de cazare turistica colective a fost de 938.300, iar cheltuielile acestora s-au ridicat in total la 2,168 miliarde de lei.

Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti in Romania, in intervalul analizat, a fost reprezentat de afaceri, participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii (53,1% din numarul total de turisti nerezidenti). La nivel de cheltuieli, acestea au insumat 60,3% din total.

Un alt motiv pentru care turistii nerezidenti in Romania au ales sa vina in tara noastra a fost cel in scop particular (46,9% din numarul total de turisti nerezidenti), dintre acestea evidentiindu-se calatoriile pentru vacante (66,6%). Calatoriile in scop particular includ: calatoriile pentru vacante, cumparaturi, evenimente culturale si sportive, vizitarea prietenilor si rudelor, tratament medical, religie, tranzit si alte activitati.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare (51,4%), fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus (92,6%). Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 17,5%, iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 13,3%.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri