Numarul total de nerezidenti cazati in structurile de cazare turistica colective in primele 9 luni din 2018 a fost de 2.211.700, iar cheltuielile acestora au depasit 5,236 miliarde lei, conform datelor centralizate de Institutul National de Statistica.

Turistii nerezidenti sositi in Romania in interes de afaceri au cheltuit 3,185 miliarde lei.

"Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti in Romania l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii (57,3% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentand 60,8% din total. Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare (52,2%), fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus (91,2%). Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 17,3%, iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 12,6%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi 39,4% au reprezentat cheltuielile pentru cumpararea alimentelor si bauturilor, urmate de cheltuielile pentru cumpararea de cadouri si suveniruri (36,8%). Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 49,2% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 39,5% din totalul cheltuielilor pentru recreere", conform datelor INS.

Turistii nerezidenti sositi in Romania in interes personal au cheltuit 2051,9 milioane lei

Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenti in Romania l-a reprezentat calatoriile in scop particular (42,7% din numarul total de turisti straini), dintre acestea evidentiindu-se calatoriile pentru vacante (67,6%). Ca si in cazul calatoriilor pentru afaceri, cea mai mare pondere in totalul cheltuielilor efectuate de turistii nerezidenti sositi in Romania in scop particular o reprezinta cheltuielile pentru cazare (48,1%), cazarea cu mic dejun inclus detinand ponderea principala (78,2%). Cheltuielile efectuate pentru cumparaturi au reprezentat 15,2%, iar cheltuielile efectuate in baruri si restaurante au avut o pondere de 15,7% din totalul cheltuielilor turistilor nerezidenti sositi in Romania in interes personal.

Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 43,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 53,7% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Conform INS, 48,9% din nerezidenti si-au organizat sejurul in Romania prin agentii de turism, principalul mijloc de transport folosit pentru sosirea in Romania fiind avionul.

"Din totalul turistilor sositi in Romania, 48,9% si-au organizat sejurul prin agentii de turism iar 33,8% si-au organizat singuri sejurul. Restul sejururilor au avut alt organizator (sindicate etc.) 11%, precum si agentia de turism, o parte si turistul nerezident cealalta parte 6,3%. Principalul mijloc de transport utilizat de turistii nerezidenti pentru a sosi in Romania a fost avionul (79,5% din numarul total de turisti). Autoturismele proprii au reprezentat 11,2%, urmate de autocare si autobuze cu 7,7%, alte mijloace ( tren, ambarcatiuni fluviale, autoturisme inchiriate, motociclete etc.) 1,6%", semnaleaza INS.

Numarul turistilor nerezidenti cazati in unitatile de cazare privata (apartamente si camere de inchiriat) in perioada ianuarie - septembrie 2018 a fost de 32.046, iar cheltuielile acestora in Romania s-au ridicat la 41,315 milioane lei.

Din totalul cheltuielilor acestora, 43% au fost pentru cazare, 16,1% pentru consumatiile facute in baruri si restaurante, 10,9% pentru transport, 7,3% pentru cumpararea de produse de folosinta personala si 2,1% pentru activitati culturale.

Sursa foto: By ImYanis / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri